Hlavní obsah

Na startu formulového poháru národů zavlají i české barvy

Pavel NovotnýSport.cz

Horečné přípravy na úvodní podnik nového formulového seriálu A1 Grand Prix vrcholí. Již tento víkend série, koncipovaná jako klání národních týmů, odstartuje na okruhu v britském Brands Hatch. V pětadvacetičlenném poli nebude chybět ani vůz stylizovaný do českých barev se lvíčkem na kapotě. Působení našich barev v novém šampionátu zahájí Jan Charouz.

Foto: BPA sport marketing

Studie formule, s níž bude startovat český tým v šampionátu A1 Grand Prix.

Článek
Fotogalerie

V průběhu nové série budou Českou republiku vedle Charouze reprezentovat také Tomáš Enge a Jarek Janiš, oba piloti jsou však pro nadcházející víkend ještě vázáni v jiných sériích. Engeho čeká předposlední závod v zámořské Indy Racing League, Janiš bude bojovat v italské formuli 3000, kde může teoreticky pomýšlet na celkové vítězství.

Všichni tři čeští jezdci nicméně absolvovali v pondělí na okruhu v britském Silverstonu první test s vozem, s nímž budou šampionát jezdit. "Řízení vozu je příjemné, svým chováním je hodně podobný F3000, malinko lépe sedí a motor je o trochu výkonnější. Jízda je zábavná, s vozem se dá díky nízké váze dobře hrát," shrnul za všechny Enge, nejzkušenější z trojlístku.

Přenesení olympijské myšlenky na čtyři kola

V momentě, kdy budou k dispozici všichni tři jezdci, určí toho, který pojede závod, výsledky z tréninků, jež v pátek otevřou soutěžní víkend. V sobotu pak budou vybraní jezdci jednotlivých zemí bojovat ve čtyřech kvalifikačních jízdách (povinně ve dvou) o postavení na startu v nedělní části.

Ta bude zahrnovat dvě jízdy. Jako první přijde na řadu krátký závod (Sprint Race) s letmým startem v délce 20-30 minut podle parametrů okruhu. Výsledky první jízdy určí pořadí na startu hlavního závodu (Feature Race) v délce 45 - 60 minut.

Každý závod je bodován zvlášť, prvních deset jezdců  v pořadí bude ohodnoceno systémem 10-9-8-7-6-5-4-3-2-1. Body se budou započítávat na konto národního týmu, jezdci jmenovitě v tomto seriálu bodovat nebudou.

S jakým cílem český tým pod vedením manažera Antonína Charouze do šampionátu, jehož se zúčastní pětadvacet zemí, vstupuje? "Věřím, že máme na to jezdit na předních místech," doufá. Myšlenka nového seriálu, který se zrodil z iniciativy saudskoarabského šejka Maktúma, jej nadchla. "Soutěž národů vnesla do motorsportu olympijského ducha," dodal Charouz.

Charouze nyní ještě čekají intenzivní jednání o tom, aby se série A1 GP dostala také na české televizní obrazovky. "Na 99 % mohu říct, že český divák závody uvidí," prohlásil. Jméno stanice, která by měla přenosy vysílat ale prozradit nechtěl. "Oznámíme to ihned, jakmile podepíšeme smlouvu," dodal.

Kalendář A1 Grand Prix 2005/06
25. záříBrands HatchVelká Británie
9. říjnaLausitzringNěmecko
23. říjnaEstorilPortugalsko
6. listopaduEastern CreekAustrálie
20. listopaduSepangMalajsie
11. prosinceDubai AutodromeSpojené arabské emiráty
15. ledna 2006SentulIndonésie
29. lednabude upřesněnoJihoafrická republika
12. únoraCuritibaBrazílie
26. únoraMonterreyMexiko
19. březnaLaguna SecaUSA
2. dubnaŠanghajČína

Reklama