Hlavní obsah

Suzuki chce protlačit do F1 stáj Super Aguri

PRAHA/TOKIO

Několik týdnů staré spekulace o jedenácté stáji v mistrovství světa vozů formule 1 dostaly jasnější kontury. Stávající startovní pole světového šampionátu by měl rozšířit tým Super Aguri pod vedením bývalého pilota F1 Aguriho Suzukiho a s tovární podporou japonské automobilky Honda.

Článek

Honda nedávno převzala většinový podíl v týmu BAR a právě při této akci se začalo spekulovat o tom, že se bude angažovat i v další, tehdy stále bezejmenné stáji. Suzuki nyní vyložil karty na stůl s tím, že chce s Mezinárodní automobilovou federací (FIA) dojednat působení už v příštím ročníku mistrovství světa. Uzávěrka přihlášek pro sezónu 2006 je 15. listopadu.

"Při cestě za naším snem jsme překonali velké množství překážek. A i když před námi stále leží obrovský objem práce, nevzdáváme se toho, že pojedeme už v roce 2006," uvedl Suzuki, jehož stáj bude úředně sídlit v Tokiu, ale technické zázemí najde v bývalém domově týmu Arrows v britském Langley.

Tým bude používat motory Honda, jako dodavatele pneumatik by Suzuki nejraději viděl japonský Bridgestone. Znám zatím není ani dodavatel komponentů pro vůz. Uvažovalo se o tom, že by Suzuki odkoupil práva na letošní vůz BAR nebo že by získal od Hondy model pro rok 2007. Tento postup ale není v souladu se stávající Concordskou úmluvou, která určuje pravidla mezi týmy a pořadateli šampionátu.

Sató takřka jistě, spekuluje se o Davidsonovi

Jedním z pilotů Super Aguri by měl být takřka stoprocentně Japonec Takuma Sató, který přišel o místo ve stáji BAR. Hovoří se také o Anthony Davidsonovi, který na sebe coby testovací jezdec týmu BAR často upozorňoval rychlými časy při volných trénincích.

Pokud se Suzukimu podaří prodrat mezi účastníky světového šampionátu, vrátí se do královské třídy po více než deseti letech. Bývalý pilot absolvoval na přelomu 80. a 90. let třiašedesát Velkých cen a v roce 1990 se stal vůbec prvním Japoncem, který bodoval v seriálu MS. Po ukončení aktivní kariéry si vyzkoušel roli šéfa týmu v zámořské Indy Racing League a v japonském seriálu Super GT.

Na startu první Velké ceny příštího ročníku mistrovství světa by tak 12. března 2006 mohly v Bahrajnu stát hned čtyři nové stáje. Vedle Super Aguri to bude také Squadra Toro Rosso, která pod hlavičkou Red Bullu nahradí Minardi, z Jordanu je Midland a stejnojmenný tým Petera Saubera se přetransformoval v BMW. Zatím poslední stájí, která nevstoupila do seriálu převzetím již existujícího týmu, byla v roce 2002 Toyota.

Reklama

Související témata: