Hlavní obsah

Villeneuve se s formulí 1 zatím loučit nechce

Jedenáctou sezónu v mistrovství světa vozů formule 1 kroutí Jacques Villeneuve. Pilot týmu BMW Sauber, jehož zdobí titul mistra světa z roku 1997, letos oslaví už pětatřicáté narozeniny, na loučení s královskou třídou automobilového sportu ale zatím nemyslí a chce protáhnout svou kariéru ve formuli minimálně do dvanácté sezóny.

Článek

Kanadský pilot čelil během příprav na víkendovou Velkou cenu Austrálie všetečným dotazům novinářů na téma své budoucnosti. Podle mnohých nemá příliš velkou podporu vedení stáje a už za letošní angažmá může být hodně vděčný. Villeneuve se ale s kokpitem rozloučit nechce. "Nejsem na odchod připravený," prohlásil čtyřiatřicetiletý jezdec. "Samozřejmě, že to nezáleží jen na mě. Ve hře o mou budoucnost je mnoho faktorů," dodal před závodem v Melbourne, který pro něj má zvláštní symboliku.

Před deseti lety totiž v Albert Parku vlétl do kolotoče formule 1 jako blesk. S titulem ze zámořské série IndyCar a gloriolou vítěze slavného závodu 500 mil Indianapolis si Villeneuve odbyl premiéru v barvách týmu Williams-Renault právě v Austrálii. A hned napoprvé dokázal, že je připraven jít ve šlépějích svého slavného otce, jenž tragicky zahynul v roce 1982 při tréninku na Velkou cenu Belgie.

Titul ve druhém roce působení v F1

Hned svůj první závod totiž málem vyhrál, po startu z prvního místa se ale nakonec musel sklonit před svým týmovým kolegou Damonem Hillem. Premiérového vítězství ve formuli 1 se dočkal při Velké ceně Evropy a ještě týž rok přidal výhry v Británii, Maďarsku a Portugalsku. Nakonec ještě v posledním závodu sezóny živil šanci na titul, o nějž jej připravila havárie a z celkového vítězství se mohl radovat Hill.

O rok později se Villeneuve bil o konečné vítězství s Michaelem Schumacherem a na rozuzlení celosezónní hádanky si diváci museli počkat opět až na poslední závod. Schumacher nakonec v Jerezu nedojel a kanadský jezdec vystoupal na samotný vrchol, čímž překonal svého otce, v konečné klasifikaci nejlépe druhého.

Následující roky ale byly pomalým odchodem z výsluní. V roce 1999 Villeneueve přesedlal do týmu BAR, během celé sezóny ale nedokázal vybojovat jediný bod. V britské stáji vydržel celkem pět sezón a v konečném pořadí nebyl nikdy lepší než sedmý. V závěru sezóny 2004 odjel tři závody v barvách Renaultu za vyhozeného Jarna Trulliho a do dalšího roku vstoupil v barvách Sauberu. Z devatenácti závodů vydoloval devět bodů a obsadil konečné 14. místo. Ve dvou letošních závodech zatím získal dva body a je průběžně desátý.

Reklama

Související témata: