Rubriky:

Formule

Schumacher vyhrál v Číně před Alonsem a má stejně bodů

1. října 2006 10:36 - ŠANGHAJ

Dva závody před koncem mistrovství světa formule jedna mají jezdci na prvních dvou místech stejně bodů. Velkou cenu Číny vyhrál v Šanghaji sedminásobný mistr světa Michael Schumacher na ferrari před úřadujícím šampionem Fernandem Alonsem s renaultem a oba mají shodně 116 bodů. Třetí skončil Alonsův týmový kolega Giancarlo Fisichella.

Seriál MS pokračuje příští víkend v japonské Suzuce a skončí osmnáctým závodem 22. října v Brazílii, kde se nejúspěšnější pilot historie Schumacher rozloučí s kariérou. Slavný Němec se nyní dokonce dostal v hodnocení před svého španělského rivala, neboť zaznamenal sedmý triumf v sezóně a má na kontě o jedno vítězství víc než Alonso.

Díky premiérové výhře v Číně je Schumacher lídrem šampionátu vůbec poprvé v ročníku a teoreticky tak může slavit v Japonsku osmý titul. V Suzuce by nicméně muselo dojít k tomu, co se stalo v zářijové Velké ceně Itálie v Monze, kde Schumacher vyhrál a Alonso nebodoval.

Räikkönen musel odstoupit

Schumacherovo dnešní vítězství přišlo po nepovedené kvalifikaci, v níž obsadil až šestou pozici. Navíc Alonso vyrazil na mokré trati z pole position jako blesk a již po dvanácti kolech byl jeho náskok v čele více než patnáctisekundový. Jeho rival Schumacher se mezitím propracovával vpřed, když předjel nejprve bývalého týmového kolegu Rubense Barrichella a poté i druhého jezdce na hondě Jensona Buttona.

Mezitím rozbil dvojblok renaultů v čele agresivně jedoucí Kimi Räikkönen, jenž si ale druhou příčku užil jen šest kol a v osmnáctém okruhu musel s poruchou svého mclarenu odstoupit.

Při první zastávce v boxech jezdci pouze tankovali a navzdory tomu, že trať pomalu osychala, ponechali si pneumatiky na mokrý povrch. Z toho profitoval Schumacher, jenž se brzy po polovině závodu dotáhl na Fisichellu i viditelně pomalejšího Alonsa, který měl problémy se zadními gumami.

Alonso se příliš zdržel v boxech

Ital svou týmovou jedničku před sedminásobným světovým šampionem nedokázal ubránit a raději se posunul před něj. Úřadující mistr světa Alonso ztratil brzy nato ve 30. kole z 56 i druhou příčku ve prospěch Schumachera a začínal sekundu po sekundě ztrácet.

Rozhodnutí přinesla patnáct kol před cílem druhá návštěva servisu. Nejprve Alonso prakticky vypadl z boje o vítězství, neboť se zdržel téměř dvacet sekund. Poté se po přezutí na suché pneumatiky sice Fisichella vrátil na trať zpět před Schumacherem, ale na nezahřátých gumách podlehl hned prvnímu ataku Němce, jenž byl v depu o kolo dřív.

Schumacher si postupem času vybudoval v čele komfortní náskok, z něhož příliš neukrojil opětovný jemný deštík ani postupně zrychlující Alonso. Lídra šampionátu pustil před sebe osm kol před cílem týmový kolega Fisichella, jenž sám dojel třetí. Renault se díky tomu vrátil o bod do čela Poháru konstruktérů, Felipe Massa s druhým ferrari totiž nedojel.

V poslední zatáčce před cílem se ještě postaral o vzrušení o několik kol zpět jedoucí Japonec Takuma Sató, který zablokoval čtvrtého Nicka Heidfelda, do nějž následně vrazil Barrichello. Na čtvrtou pozici se tak dostal Button, pátý byl Pablo de la Rosa s mclarenem, Barrichello s Heidfeldem s BMW ještě zvládli dojet na šesté a sedmé příčce. Poslední bod získal Australan Mark Webber na williamsu.

Velká cena Číny:
1. M. Schumacher (Něm./Ferrari) 1:37:32,747 hod., 2. Alonso (Šp./Renault) -3,121, 3. Fisichella (It./Renault) -44,197, 4. Button (Brit./Honda) -1:12,056, 5. De la Rosa (Šp./McLaren) -1:17,137, 6. Barrichello (Braz./Honda) -1:19,131, 7. Heidfeld (Něm./BMW) -1:31,979, 8. Webber (Austr./Williams) -1:43,588, 9. Coulthard (Brit./Red Bull) -1:43,796, 10. Liuzzi (It./Toro Rosso) -1 kolo.
Průběžné pořadí MS (po 16 z 18 závodů):
1. M. Schumacher 116, 2. Alonso 116, 3. Fisichella 63, 4. Massa (Braz./Ferrari) 62, 5. Räikkönen (Fin./McLaren) 57, 6. Button 45, 7. Barrichello 28, 8. Montoya (Kol./McLaren) 26, 9. Heidfeld 22, 10. De la Rosa 18.
Pohár konstruktérů:
1. Renault 179, 2. Ferrari 178, 3. McLaren-Mercedes 101, 4. Honda 73, 5. BMW Sauber 35, 6. Toyota 30, 7. Red Bull-Ferrari 16, 8. Williams-Cosworth 11, 9. Toro Rosso-Cosworth 1.

ČTK

Zrušit


Časová osa: Formule

Filtr článků - Formule