Rubriky:

Formule

Enge: Top výsledek v perfektní kulise

9. října 2006 08:35

Nadšený byl po nedělním závodu formulové série A1 Grand prix český jezdec Tomáš Enge. V Brně dojel před českými fanoušky jako druhý a vychutnával si přízeň domácího publika. V rozhovoru pro deník Právo po závodě mimojiné přiznal, že bylo těžké se narychlo sžít s vozem, ale zvláštní nervozitu necítil.

Kam osobně řadíte druhé místo při brněnském závodě A1GP?

Považuji to za jeden z top výsledků mé kariéry a je cenný především tím, že se podařil v perfektní kulise na domácí trati. Snažil jsem se divákům za přízeň poděkovat piruetami na stadiónu, i přes helmu jsem slyšel jejich nadšení.

Opravdu jste tolik vnímal české fanoušky na okruhu?

Musím přiznat, že jsem měl trochu obavy ze slabší divácké návštěvy, ale v neděli přálo počasí a lidi si cestu na okruh našli a udělali tu báječnou atmosféru. Moje druhé místo patří právě těm, kteří přišli s vlajkami a byli vidět i slyšet.

Byl jste v Brně hodně nervózní?

Mám už dost zkušeností, abych různé tlaky zvládl. Nejhorší to bylo ale asi deset minut před startem, kdy jsem už seděl v autě a najednou mi hlavou běžely různé myšlenky. Jakmile jsem se ale rozjel do zahřívacího kola, pak už jsem vnímal jen trať a soupeře.

Co pro vás bylo během víkendu nejtěžší?

Musel jsem se po příjezdu z Ameriky rychle sžít s formulovým vozem, doslova za pochodu se hledalo správné nastavení a k tomu se objevil problém se slábnoucím výkonem motoru, takže hned na začátku závodu jsem musel opakovaně využívat tlačítko power bloost pro momentální zvýšení výkonu stroje.

Věřil jste, že zastávka v boxech může být vaší tak silnou zbraní?

Ano, stíháme ji pravidelně pod jedenáct vteřin. Naprosto věřím souhře mechaniků a znovu odvedli skvělou práci. Účinná byla i taktika udělat jí tak brzy, osvědčila se spolupráce s novým inženýrem týmu.

Jak vám bylo, když jste právě zásluhou výtečného pit-stopu poskočil na třetí příčku?

Snažil jsem se jet maximálně koncentrovaně, abych neudělal zbytečnou chybu. Dařilo se mi zajíždět každé kolo prakticky shodné časy a tím držet soupeře za sebou. Právě to mě vedlo na stupně vítězů, na víc jsem nemyslel, protože první dvě auta byla prostě rychlejší.

Co vám tedy proběhlo hlavou, když jste viděl kanadský vůz napříč cesty?

Všimnul jsem si, že se vepředu něco muselo stát, protože Kanaďan vyjíždí ze štěrku a má špinavé gumy. Najednou jsem ucítil příležitost a šel do toho naplno. Využil jsem poslední možnost momentálního zvýšení výkonu motoru, která mi ještě zbývala a dostal se před něj. Pak už jsem byl zcela soustředěn na udržení 2. místa a věděl, že už se předjet nenechám.

Budete vůbec slavit, vypadáte dost vyčerpaně...

Šampaňské bylo hned na pódiu. Program posledních dnů byl skutečně hodně náročný, vždyť ještě před týdnem jsem byl v zámoří a teď v Brně jsem skoro neměl ani chvilku klidu, takže přiznávám, že jsem velmi unavený a zítra budu spát opravdu hodně dlouho.

Martin Kézr, Právo

Zrušit


Časová osa: Formule

Filtr článků - Formule