Článek
To představuje pětisetprocentní nárůst oproti jeho příjmům u Renaultu, kde se dvakrát stal mistrem světa.
"Peníze ale nebyly tím rozhodujícím motivem, proč jsem přestoupil. Tím byla nová sportovní výzva. McLaren je auto, ve kterém jsem vždy chtěl jednou sedět," řekl pětadvacetiletý pilot podle německé agentury SID. Zmíněnou sumu tvoří ze dvou třetin vlastní plat a zbývající část příjmy z reklam.
Za Schumacherovými výdělky ale Alonso stále daleko zaostává, sedminásobný mistr světa bral u Ferrari v poslední sezóně údajně 52 miliónů eur. Jeho nástupce Kimi Räikkönen, který zase přešel do italského týmu z McLarenu, nemá zdaleka ani polovinu této částky, přesto je s očekávaným příjmem 22 miliónů na druhém místě žebříčku v letošním startovním poli. A je to o deset miliónů víc, než na kolik si přišel v předchozím působišti.
Trojkou v odhadovaném pořadí je pilot Toyoty a mladší bratr německého rekordmana Ralf Schumacher s gáží a reklamními příjmy v celkové výši 17 miliónů eur. Jeho stáj je zase jedničkou, co se rozpočtu na sezonu týká, protože počítá s částkou 350 miliónů eur. Alespoň s 300 milióny budou hospodařit ještě McLaren (325) a Ferrari (300).
Žebříček příjmů podle agentury SID: |
1. Alonso (Šp./McLaren) 30 miliónů eur (20 miliónů plat/10 miliónů reklama), 2. Räikkönen (Fin./Ferrari) 22 (20/2), 3. R. Schumacher (Něm./Toyota) 17 (14/3), 4. Barrichello (Braz./Honda) 10 (8/2), 5. Trulli (It./Toyota) 8 (7/1), 6. Button (Brit./Honda), Coulthard (Brit./Red Bull) a Massa (Braz./Ferrari) všichni 6 (5/1), 9. Heidfeld (Něm./BMW), Fisichella (It./Renault) a Webber (Austr./Red Bull) všichni 5 (4/1). |
Rozpočet týmů: |
1. Toyota 350 miliónů eur, 2. McLaren-Mercedes 325, 3. Ferrari 300, 4. BMW 280, 5. Honda 270, 6. Renault 240, 7. Williams-Toyota 180, 8. Red-Bull-Renault 150, 9. Super-Aguri-Honda a Toro-Rosso-Ferrari po 120, 11. Spyker-Ferrari 100. |