Článek
Velkou změnou v pravidlech je prodloužení pátečního tréninku z 60 na 90 minut a jeho změna na volné testování. Stáje tak budou moci používat jakékoli motory a posadit za volant monopostu i testovací jezdce. Sobotní trénink už bude trvat stejně jako loni hodinu a pro závodníky, kteří budou chtít nastoupit do odpolední kvalifikace, bude povinný.
Kvalifikace má takřka stejný formát, jen délka poslední třetí části boje o startovní pozice bude zkrácena z dvaceti na patnáct minut. Pro novou sezónu zůstává v platnosti i pravidlo o jednom motoru pro dva závody, platí i zákaz vývoje agregátů až do roku 2008. Do závodů letos mohou pouze takové motory, které loni odjely minimálně dvě Velké ceny. Když pilot vymění monopost mezi kvalifikací a závodem, bude startovat z boxů.
Monoposty budou mít GPS systém
Mezinárodní federace FIA určila firmě Bridgestone parametry dodávaných směsí, aby předešla zvýhodňování stájí. Pneumatiky tak prý budou pomalejší a měly by mít i delší brzdnou dráhu. Každý tým dostane dvě směsi pro vlastní závod a čtyři pro páteční trénink.
Monoposty budou mít zabudovaný satelitní monitorovací GPS systém, což nahlásí pilotovi umístění případné vlajky upozorňující na nehodu či jiné problémy na trati. Novinkou je také světlo, jehož zapnutí umožní pilotovi dát v případě nehody najevo, že je při vědomí.
Výhodou pro pomalé vozy bude nasazení takzvaného "safety caru" v případě nehody či překážek na trati. Jezdci o kolo zpět v té chvíli předjedou rychlejší vozy i zpomalovací auto a zařadí se na konec startovního pole. V té době budou uzavřeny boxy stájí.