Hlavní obsah

Massa vyhrál ve Španělsku, MS formule 1 vede Hamilton

BARCELONA

Brazilský pilot Felipe Massa vyhrál s vozem Ferrari Velkou cenu Španělska a po předchozím triumfu v Bahrajnu slavil druhé vítězství za sebou. Druhý v Barceloně skončil britský nováček seriálu Lewis Hamilton s mclarenem a probojoval se do čela průběžné klasifikace, kde vystřídal v neděli třetího týmového kolegu Španěla Fernanda Alonsa.

Článek

Dvaadvacetiletý Hamilton dojel druhý už potřetí za sebou a vede šampionát, aniž by vyhrál jediný závod. Pokaždé byl ale na stupních vítězů, čímž opět vylepšil nováčkovský rekord. "Žiju si svůj sen. Je za tím mnohaletá tvrdá práce. Že jsem po čtyřech závodech ve formuli 1 v čele mistrovství světa, je prostě neskutečné," rozplýval se Hamilton.

Alonso, který obhajoval v Barceloně loňské prvenství, nyní ztrácí na Hamiltona dva body, třetí Massa tři. Ze souboje dvou nejsilnějších týmů současnosti v neděli záhy vypadl Massův kolega Kimi Räikkönen, finský jezdec musel odstoupit ze třetího místa v desátém kole kvůli poruše elektroniky.

Klíčový pro konečné pořadí ve španělské Grand Prix byl hned start a dění v prvních dvou zatáčkách, kde obě ferrari musela odrážet atak mclarenů. Zatímco Hamilton opět potvrdil svůj talent a odsunul za sebe na čtvrté místo Räikkönena, Alonso ke smutku 140 000 diváků s tvrdým útokem na vítěze kvalifikace Massu neuspěl. "Start byl jasně nejtěžší část závodu. Po něm už jsem to měl ve své moci," řekl Massa.

Chvíli se přitom zdálo, že by Alonso přece jen mohl vklouznout do druhé zatáčky jako první. Nekompromisní Brazilec ale pozici uhájil, zarputile držel svoji stopu a domácí dvojnásobný mistra světa se po drobném kontaktu se soupeřem nevešel na asfalt. Jízdou za krajnicí se propadl až za Räikkönena a mohl být rád, že návrat na trať neskončil havárií.

Kontakt Alonsa s Massou ustály oba monoposty 

"Potom už to pro mě bylo těžké, protože jsem měl lehce poškozený vůz. Myslím ale, že jsem byl v první zatáčce trochu dřív, on (Massa) si to nemyslel, takže můžeme být rádi, že jsme oba v cíli. Tyhle věci jsou občas dost nebezpečné," uvedl Alonso. "Bez Kimiho výpadku bych ale dneska ani nebyl na stupních," uznal vzápětí.

Massa odmítl, že by byl viníkem kolize. "Jsem vždycky ten první, kdo přizná chybu. Ale tentokrát mi neříkejte, že jsem něco udělal špatně. Tohle je závodění, formule 1," hájil se Massa. Poučil se prý v Malajsii, kde při podobném manévru ztratil výhodu pole position. "Nechtěl jsem prohrát, jako jsem prohrál tam. Byl jsem na vnitřní stopě a jen se snažil tam zůstat. Bylo to oboustranně riskantní a skončilo to kontaktem. Trochu jsme se bál o auto, ale dopadlo to dobře," líčil Brazilec.

Pořadí v čele se pak měnilo jen při zastávkách v boxech a hned při té první zažil leknutí tým Ferrari, když se na Massově rozpáleném voze při odjezdu od mechaniků vzňaly na okamžik zbytky paliva. Jezdce ani konstrukci vozu to však neohrozilo a Brazilec, který později přiznal, že plameny ani nezaznamenal, mířil ke čtvrtému vítězství v kariéře. V boxech italského týmu mu tleskal i sedminásobný mistr světa Michael Schumacher, jeho loňský týmový kolega. "Hned jsem mu také šel poděkovat za všechno, co jsem se od něj vloni naučil," řekl Massa.

Čtvrtý dojel Polák Robert Kubica s BMW, za ním získal pro Red Bull první body v sezóně Brit David Coulthard. V 36 letech nejstarší jezdec šampionátu se prosadil mezi nejlepší na okruhu, kde v roce 1994 oslavil svůj debut v královské automobilové třídě.

Příští závod se pojede 27. května na městském okruhu v Monte Carlu.

Výsledky VC Španělska:
1. Massa (Braz./Ferrari) 1:31:36,230 (prům. rychlost: 198,102 km/h), 2. Hamilton (Brit./McLaren) -6,790, 3. Alonso (Šp./McLaren) -17,456, 4. Kubica (Pol./BMW) -31,615, 5. Coulthard (Brit./Red Bull) -58,331, 6. Rosberg (Něm./Williams) -59,538, 7. Kovalainen (Fin./Renault) -1:02,128, 8. Sato (Jap./Super Aguri), 9. Fisichella (It./Renault), 10. Barrichello (Braz./Honda) všichni -1 kolo.
Pořadí MS (po 4 ze 17 závodů):
1. Hamilton 30, 2. Alonso 28, 3. Massa 27, 4. Räikkönen (Fin./Ferrari) 22, 5. Heidfeld (Něm./BMW) 15, 6. Kubica 8, 7. Fisichella 8, 8. Rosberg 5, 9. Coulthard 4, 10. Trulli (It./Toyota) 4.
Pohár konstruktérů:
1. McLaren-Mercedes 58, 2. Ferrari 49, 3. BMW-Sauber 23, 4. Renault 11, 5. Williams 5, 6. Toyota 5, 7. Red Bull 4, 8. Super Aguri 1.

Reklama

Související témata: