Článek
V tunelu monopost pojede jen osmdesátikilometrovou rychlostí, ale na městském okruhu dosáhne místy rychlosti až 200 kilometrů v hodině. "Cílem akce je ukázat nový tunel co největšímu množství lidí, abychom je seznámili s bezpečnostními pravidly provozu v tunelu," řekl ve středu novinářům generální ředitel Národní dálniční společnosti Igor Choma.
První den mohou Bratislavané projít tunelem pěšky nebo na kolečkových bruslích. Automobilový provoz ve 1,4 kilometru dlouhém tunelu bude zahájen v neděli 24. června. Tunelem projede podle odhadů 20 tisíc vozidel denně. Je totiž součástí dálnice D2 a je postavený při vjezdu do Bratislavy ve směru od Brna. Tunel usnadní průjezd tranzitní dopravy dál směrem na Žilinu nebo na Maďarsko a Rakousko. Tunel má dva samostatné tubusy o dvou pruzích. Řízení provozu bude automatické i manuální.
Tunel začali razit v roce 2003 a náklady na jeho výstavbu dosáhly 4,5 miliardy slovenských korun. Měl by odlehčit dopravu ve slovenském hlavním městě, která při vjezdu z dálnice D2 často kolabovala. Kolony kamiónů nejednou zaplnily příjezdové silnice a ochromily dopravu ve městě.