Článek
Hamilton prožil dosud nejhorší víkend své krátké kariéry ve formuli 1. Ve finální části kvalifikace vyvázl bez zranění z karambolu a startoval až z desátého místa. Do závodu sice vyrazil nadějně, prudký liják ale jeho naděje zhatil: britský mladík nejprve vyjel z tratě a na okruhu jej vracel jeřáb, vzápětí přezul příliš brzy na „suché“ pneumatiky a po dalším výletu mimo trať se propadl hluboko do jezdeckého pole. Povedenou stíhací jízdou nakonec vybojoval devátou příčku a letos vůbec poprvé chyběl na stupních vítězů a dokonce nezískal ani bod.
Hamiltonova trápení se snažili využít největší konkurenti, v honbě za cennými body ale uspěli jen jeho stájový kolega Fernando Alonso a Felipe Massa, který při deštivém závěru závodu neubránil vedení před dotírajícím Španělem. Räikkönen startoval z prvního místa, pak dlouho atakoval Alonsa ze třetí pozice, čtyřiadvacet kol před koncem ale jeho vůz začal ztrácet a Fin jej nakonec s obtížemi dovezl alespoň do boxového prostoru. Zatímco Alonso stáhl Hamiltonovo vedení na pouhé dva body a Massa je pozadu o jedenáct bodů, Räikkönen zůstal na osmnáctibodovém deficitu.
Ferrari se soustředí na spolehlivost
„Ta ztráta není příjemná, ale do konce seriálu stále zbývá sedm závodů. A viděli jste sami, že ani Hamilton nemusí pokaždé bodovat. Naše vozy mají potenciál vyhrát všechny zbývající závody a i Kimi proto stále zastává ve hře o titul,“ je přesvědčen šéf Ferrari Jean Todt.
Podle šéfa italské stáje se tým po poruše na Nürburgringu zaměří opět o něco víc na spolehlivost rudých vozů. „Budeme odvádět stejně tvrdou práci jako dosud. Vedle snahy o zlepšení výkonu ale obrátíme pozornost také na spolehlivost. Musíme pečlivě analyzovat problém, který postihl Kimiho. Tahle chyba jde na naši hlavu. S podobným problémem jsme se totiž setkali už při volném tréninku na Velkou cenu Francie,“ dodal Todt.