Článek
Renault se v minulé sezóně nedokázal optimálně adaptovat na pneumatiky japonské továrny Bridgestone, která od loňska dodává obutí všem stájím, a piloti Giancarlo Fisichella s Heikim Kovalainenem nedokázali s nevyváženým vozem promluvit výrazněji do pořadí. Nejlepším výsledkem sezóny bylo Kovalainenovo druhé místo z Velké ceny Japonska. Renault se proto už v polovině sezóny rozhodl věnovat pozornost především vývoji vozu pro letošní rok a data ze zimních testů hodnotilo vedení stáje optimisticky.
Podle Alonsa jsou ale vyhlídky nadále nejisté. „Jsme pěkně pozadu. Momentálně nejsme v pozici, abychom bojovali o něco podstatného,“ prohlásil španělský jezdec v rozhovoru pro španělský deník AS. „Rozložení sil stále zhruba odpovídá loňskému roku. Dvě Ferrari, dva McLareny, dvě BMW. Vypadá to, že nakonec budeme bojovat jen o sedmé místo,“ dodal dvojnásobný světový šampión.
Šestadvacetiletý Alonso dokonce zapochyboval o šancích Renaultu na elitní kvalifikační desítku. „V naší současné formě bude těžké do třetí kvalifikace postoupit. Jak všechno doopravdy je, ale samozřejmě ukáže až první závod. Z momentálního pohledu jsou ale stupně vítězů nedostižným snem,“ uvedl.
Při hodnocení soupeřů španělský jezdec vyzdvihl kredit stáje BMW. „Před dvěma nebo třemi týdny BMW zaostávalo za Ferrari a McLarenem a my jsme je doháněli. To už ale neplatí a McLaren se musí třást. BMW ještě neukázalo trumfy. Ale i s plnou nádrží zajížděli hodně dobré časy,“ podotkl Alonso.