Hlavní obsah

Sutil Monako oplakal, Räikkönen zkazil jeho nejlepší závod v kariéře

PRAHA/MONTE CARLO

Zatímco v týmu McLaren probíhaly v nedělním odpoledni bouřlivé oslavy vítězství Lewise Hamiltona v prestižní Velké ceně Monaka, ve stáji Force India bylo ticho jako v hrobě. Adrian Sutil pár kol před cílem závodu figuroval na čtvrtém místě a jel si pro nejlepší výsledek v kariéře. Jezdecká chyba Kimiho Räikkönena, který naboural zezadu do vozu německého pilota, ale veškeré naděje pohřbila.

Článek

Vedení stáje naordinovalo Sutilovi strategii na jednu zastávku v boxech a pětadvacetiletý závodník se dokázal po startu z deváté řady probojovat během závodu, jehož průběh významně ovlivnil liják, až na čtvrtou příčku. Po velké havárii Nico Rosberga v 64. kole vyjel na trať zaváděcí vůz, startovní pole se sjelo a Sutil kroužil po Monte Carlu vklíněný mezi dvojici pilotů Ferrari, Felipeho Massu a Kimiho Räikkönena.

V 68. kole byl závod restartován a Räikkönen začal hledat cestu, jak se před Sutila dostat. Po výjezdu z tunelu ale Fin ztratil kontrolu nad vozem při brzdění před nájezdem do šikany a po divokém manévru najel zezadu do Sutilova auta. Oba jezdci museli zamířit do boxů, zatímco ale úřadujícímu mistru světa vyměnili mechanici jen přední část vozu, německý pilot naštvaně opustil kokpit a skončil v garáži s hlavou v dlaních. Do cíle zbývalo osm kol...

Umí využít déšť

„Byli jsme tak blízko. Jenže pak mě Kimi napálil a všechno zničil. Jel jsem nejlepší závod v kariéře. Co víc mohu říci. Jsem zdrcený,“ líčil zklamaný Sutil v rozhovoru pro televizi ITV. „Měl jsem šanci. Po loňském závodu v Monaku jsem věděl, že mi trať sedí. Nevadily mi náročné podmínky, dokázal jsem prokličkovat startovním polem. Mohl jsem být sám se sebou spokojený. Jenže tohle všechno je bez mého zavinění pryč,“ dodal rodák z Gräfelfingu, jehož nejlepším výsledkem tak zůstává osmé místo z loňské Velké ceny Japonska, kde mu rovněž zahrál do karet prudký déšť.

Räikkönen se pokusil zmírnit zklamání svého soupeře omluvou. „Moc se Adrianovi omlouvám. Po výjezdu z tunelu jsem přestal vůz ovládat, srážce se nedalo vyhnout,“ uvedl pilot Ferrari. Toho srážka stála vedení v průběžném pořadí mistrovství světa. Za páté místo by inkasoval čtyři body a udržel by jednobodový náskok přede vítězným Hamiltonem. Po nucené zastávce v boxech ale finský jezdec dojel bez bodu na devátém místě a spadl v průběžném pořadí na druhou příčku s tříbodovou ztrátou na mladíka z McLarenu.

Reklama

Související témata: