Článek
Okruh v Magny-Cours nepatří mezi ty, kde by bylo možné předjíždět jako na běžícím páse, Hamilton ale přesto věří, že může i s handicapem deseti míst ve startovním roštu myslet na vítězství. „Už jsme s týmem uvažovali o nejvhodnější strategii, díky níž bychom se posunuli vzhůru. Samozřejmě ale také počítám s tím, že pár vozů předjedu,“ líčil s úsměvem třiadvacetiletý Brit.
Sám ale přiznal, že na přímé souboje se soupeři stoprocentně spoléhat nemůže. „Něco se dá vymyslet ve vlásence Adelaide a také v předposlední zatáčce,“ připomněl Hamilton dvě místa na trati v Magny-Cours, kde rychlost vozů klesá k 50 km/h.
Krátká pitlane, rychlé zastávky
Skutečnou zbraň proto nejúspěšnější nováček formule 1 vidí v závodní strategii, která právě v Magny-Cours hraje zásadní roli a z minulosti jsou známy případy, kdy stáje praktikovaly i čtyři zastávky v boxech. „Na taktiku se můžeme opravdu spolehnout. Pitlane je relativně krátká a zastávky rychlé, což nám otevírá řadu možností,“ vysvětloval úřadující vicemistr světa.
Hamilton si chce ve Francii především spravit chuť po zklamání v Kanadě. Po výhře v Monaku se ujal průběžného vedení v mistrovství světa a v Montrealu po vítězství v kvalifikaci bojoval o třetí triumf v sezóně, po první zastávce v boxech ale vlastní chybou sestřelil Kimiho Räikkönena a oba jezdci mohli sledovat zbytek závodu jen na monitorech.
„Jakkoliv byl závod v Kanadě zklamáním, tak jsme si ověřili, že máme výborný vůz. V Magny-Cours jsme loni lehce v rychlých zatáčkách. To už by letos nemělo platit,“ varovala soupeře jednička stáje McLaren.