Hlavní obsah

V noční premiéře F1 v Singapuru chce Hamilton získat zpět náskok

Po neúspěšném boji McLarenu proti potrestání Lewise Hamiltona při předchozí Velké ceně Belgie ve Spa chce britský pilot získat ztracený náskok před Felipem Massou z Ferrari opět na trati. Pouze jednobodový rozdíl mezi oběma lídry slibuje na nové městské trati v Singapuru o to dramatičtější podívanou, že se jubilejní osmistá Velká cena pojede poprvé v historii pod umělým osvětlením.

Článek

Nevyzkoušený okruh bude výzvou pro všechny piloty. Nikdo neměl možnost zatáčky ve městě trénovat, nikdo neměl dosud šanci zkusit si jet za umělého osvětlení v tropických podmínkách Singapuru. Navíc podle předpovědí je padesátiprocentní šance na prudký déšť. Odborníci tipují, že to všechno nahrává McLarenům.

"Bude to výzva a to mám rád," řekl Hamilton. V dešti už prokličkoval k vítězství letos v Monaku, kde se rovněž jezdí ve městě, a je považován za velký talent v jízdě na vodě. Ostatně i "mokrý" závěr závodu ve Spa zvládl nejlépe a z prvního místa na třetí jej odsunula až kontroverzní penalizace za zkrácení trati při pokusu o předjetí Kimiho Räikkönena.

OKRUH V SINGAPURU:
Osvícený městský okruh, který nikdo nezná - to bude dějiště nedělní Velké ceny Singapuru, patnáctého závodu mistrovství světa vozů formule 1. Nový závod bude odlišný od všech předchozích, okruh v ulicích města na pobřeží zvaném Marina Bay totiž bude osvětlovat 1500 reflektorů od italského specialisty Valeria Maioliho.
Okruh je dlouhý 5067 metrů, závod se pojede proti směru hodinových ručiček na 61 kol. Je na něm čtrnáct levotočivých a deset pravotočivých zatáček s několika možnostmi k předjíždění. Maximální rychlosti kolem 300 kilometrů v hodině dosáhnou piloti v cílové rovince. Závod bude odstartován v osm hodin večer tamního času a trať osvětlí průměrně 3000 luxů po celé její délce.
Charakteristika trati:
Délka okruhu: 5,067 km.
Délka závodu: 61 kol = 309,087 km.

Třiadvacetiletý Hamilton má po nepříznivém rozuzlení kauzy obrovskou motivaci. V úterý přicestoval do asijského města a hned začal žertovat s fanoušky na exkluzivní přivítací party bez jakékoliv známky nervozity. "Jsem připraven. Případ ze Spa už je za mnou. Lidé možná čekají, že z toho budu zdrcený, ale mě už je úplně jedno, jak to skončilo," uvedl Hamilton. V Singapuru teď chce vyhrát bez jakýchkoliv nejasností. "Tentokrát to bude bez debat," vyhlásil.

V jeho prospěch hovoří i to, že stáji Ferrari se zatím letos nepodařilo najít nejvhodnější pneumatiky na mokro. A večer, kdy teploty na trati budou rychle klesat a podmínky se změní, to může hrát zásadní roli. Navíc stejně jako na dalších městských okruzích v Monaku a ve Valencii bude i zde důležitá kvalifikace, třebaže v ulicích Singapuru je více šancí na předjíždění.

"Samozřejmě bych byl radši, kdyby bylo sucho," přiznal Massa, který má v souvislosti s deštěm špatné vzpomínky například na britskou Grand Prix, v níž skončil třináctý. Mokré podmínky si vyzkoušel naposledy při testování minulý týden na okruhu v italském Mugellu. "I na mokru jsme schopni zajet dobrý závod. Mým úkolem je dojet před Hamiltonem," uvedl Massa.

Räikkönen ztrácí na první místo už 21 bodů

Za ním je se ztrátou třinácti bodů Polák Robert Kubica z týmu BMW-Sauber, čtvrtý Räikkönen ztrácí na první místo čtyři závody před koncem MS už 21 bodů. Šancí na obhajobu titulu se ale ještě nevzdal, byť po havárii a "nule" ze Spa jsou jeho naděje spíše teoretické. "Já rád spím a večer jsem vždycky v největší formě. Singapur je pro mě ideální místo," pochvaloval si finský pilot večerní termín závodu.

Jinak o něm smýšlí Hamilton, který nezvyklý čas startu považuje za možná většího soupeře než ostatní piloty. "Přestože se tady jezdí až večer, nemůžeme si zvykat na místní čas, protože program je přizpůsobený tomu evropskému. Je to ale těžké, protože tělo by se rádo aklimatizovalo na jiné časové pásmo," uvedl Hamilton.

Velká cena Singapuru začne v neděli ve 20:00 místního času, což znamená tradičních 14:00 SELČ. Sobotní kvalifikace má začátek dokonce až ve 22:00 (16:00 SELČ).

Pořadí MS (po 14 z 18 závodů):
1. Hamilton (Brit./McLaren-Mercedes) 78, 2. Massa (Braz./Ferrari) 77, 3. Kubica (Pol./BMW-Sauber) 64, 4. Räikkönen (Fin./Ferrari) 57, 5. Heidfeld (Něm./BMW-Sauber) 53, 6. Kovalainen (Fin./McLaren-Mercedes) 51.
Pohár konstruktérů: 1. Ferrari 134, 2. McLaren-Mercedes 129, 3. BMW-Sauber 117, 4. Renault 41, 5. Toyota 41, 6. Toro Rosso 27.

Reklama

Související témata: