Hlavní obsah

Ferrari zpackalo, co mohlo, ale Massa viníkem nebyl

SINGAPUR

Nebýt nehody týmového kolegy Piqueta ve 14. kole Velké ceny Singapuru, těžko by Fernando Alonso mohl myslet na vítězství. Díky vyjetí zpomalovacího vozu se totiž pořadí otočilo jako v přesýpacích hodinách. „Sobotní smůlu vystřídala dávka štěstí,“ radoval se Fernando Alonso.

Článek

„Věřil jsem si, protože jsem věděl, že je tahle trať pro naše auta letos nejvhodnější. Během kvalifikace mě však zastavila porucha palivového čerpadla. Když pak startujete do závodu z 15. pozice na trati, na které se prakticky nedá předjíždět, může vám pomoci jen zázrak,“ ohlížel se Alonso za průběhem dnů předcházejících startu.

„Pro závod jsem zvolil agresívní taktiku. Na začátku jsem nasadil sadu pneumatik s měkčí směsí a po startu získal několik míst. Nebýt toho, že krátce po mém prvním tankování havaroval Piquet a musel vyjet zpomalovací vůz, neposunul bych se možná ani do první desítky. Ale jakmile jsem vycítil šanci, jel jsem ostře a na hranici možností. Vítězství mi udělalo obrovskou radost. Letos jsem s ním určitě nepočítal.“

Že byl závod plný šokujících zvratů, potvrdilo druhé místo Nika Rosberga. Dosáhl ho i přes penalizaci 10 sekund, která ho v celkovém vývoji závodu připravila o půl minuty! „Nezbývalo mi nic jiného než zajet do boxů v době, kdy to nebylo povolené,“ vysvětloval Němec po GP.

„Měl jsem právě pokyn přijet tankovat. Kdybych to neudělal, zůstal bych na trati s prázdnou nádrží. Počítal jsem s penalizací, ale než se o ní rozhodlo, získal jsem dostatečný náskok, abych se mohl vrátit na předních pozicích.“

Massa dostal v boxech zelenou

Na stupně vítězů se v závodě totálně zpackaném týmem Ferrari dostal i vedoucí jezdec průběžné klasifikace Lewis Hamilton: „Měl jsem dobrý start, ale Massovi jsem nestačil. První zastávka nebyla ideální, protože kvůli safety caru byl v boxové uličce velký provoz. Kvůli tomu jsem ztrácel za Coulthardem. Ale přesto byl první noční závod zábavou. Vzhledem k tomu, že jezdci Ferrari nebodovali, jsem spokojen.“

Tým Ferrari skutečně natropil víc chyb, než je zdrávo. Proto ztratil vedení v Poháru konstruktérů. Při incidentu v boxu však nebyl na vině Massa. Dostal totiž zeleným světlem pokyn k vyjetí do uličky. Vůbec netušil, že tankovací zařízení je ještě spojeno s hrdlem nádrže. Pro další zastávky se proto tým Ferrari vrátil ke klasickému „lízátku“ místo světelného, které používá jako jediný.

Reklama

Související témata: