Článek
Aktuální je ale změna bodování na systém 12 - 9 - 7 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1. O bod víc by měl před druhým v pořadí vítěz, dva body by dělily třetího od čtvrtého jezdce v pořadí. Další změny budou v podstatě jen potvrzeny. Například byl navržen zákaz libovolné výměny motorů během závodního víkendu (jezdec jich má na sezónu osm) a zákaz testování v průběhu sezóny i úplný zákaz využívání aerodynamických tunelů.
Bude možné používat hladké pneumatiky slicky a systém KERS, který umožňuje využít energii z brzdění k následné akceleraci. Jezdci budou tlačítkem ovládat i nastavení velkých předních přítlačných křídel, velikost a tvar změnila i ta zadní. Změny mají umožnit lepší a častější předjíždění.
Z pohledu příštích sezón by se mělo jednat také o zavedení levnějších motorů a méně náročných převodovek, které by snížily náklady o více než třetinu. Omezen by měl být vývoj a zcela zakázáno používání netradičních materiálů, využívaných například v kosmu. Od roku 2010 by se měly závody jezdit na 250 km místo stávajících cca 305 km a maximálně 100 minut místo současných 120 min.