Hlavní obsah

Pilot F1 Jarno Trulli: Chci vyhrát první závod pro Toyotu

Ve čtyřiatřiceti letech patří Ital Jarno Trulli k nejstarším pilotům ve formuli 1. Už pátou sezónu usedá za volant monopostu stáje Toyota. Letos však má obzvlášť velkou motivaci. Chce pro slavnou japonskou značku vyhrát první Velkou cenu F1. Po testovacím dnu v Barceloně přišel večer do hotelu, kdy bydleli novináři z několika zemí. Viditelně unavený, ale jako správný profesionál si poseděl alespoň čtvrthodinku u každého ze sedmi velký stolů...

Článek

Jste znám i jako vinař, tohle je vaše víno, co se tu rozlévá?

Kdepak, to není.

Vaše je lepší?

No... Jsem tu hostem... (a jen pokýve hlavou a zvednutím očí naznačí, že bez diskuse)

Vypadáte po celodenním testování unavený...

Trochu... Ale tohle patří k mojí práci, takže se ptejte...

Jak jste spokojen s dosavadními testy nového vozu TF109?

Testy znamenají zkoušení a hledání optimálního nastavení nového vozu, proto je v souvislosti se závody nelze brát jako stoprocentní výpověď o tom, jaká bude sezóna. Musím však říct, že jsme velmi spokojeni. Všude, kde jsme testovali, jsme byli hodně rychlí a vůz je i spolehlivý.

Co tedy očekáváte od nadcházející sezóny?

Věřím, že jsme schopni se měřit s ostatními. Má slova samozřejmě potvrdí nebo vyvrátí první závody, ale já věřím, že tomu tak bude. V současné složité finanční situaci má vedení Toyoty na tým ty nejvyšší nároky. To znamená stupně vítězů. To mne motivuje, takže chci vyhrát první závod pro Toyotu. Je to můj sen a jako optimista věřím v jeho naplnění. Loni jsem byl ve Francii třetí, zvedli jsme se a v tomto trendu chceme pokračovat. Když se to nepodaří mě, dokáže to Timo Glock. Jsme tým a vítězíme i prohráváme společně.

Může mít případný neúspěch vliv na setrvání Toyoty v F1?

Může. Podívejte se kolem, Honda odešla a prodala tým. Z rallye se stáhlo Subaru, ze závodů silničních motocyklů Kawasaki. Nikdo nám to nepostavil tak, že je to otázka života a smrti, ale vyloučit se to nedá.

Vy opravdu věříte v první vítězství?

Pochopitelně, jinak bych obtížně hledal motivaci. Ve čtyřiatřiceti letech přišel čas, abych dokázal podruhé vyhrát. Ten krásný pocit, kdy jsem v roce 2004 s Renaultem vyhrál v Monaku, si chci zopakovat i s Toyotou. A udělám pro to všechno, co bude v mých silách. Ten pocit, když stojíte na stupních vítězů, nikdy nezevšední. Jsem přesvědčen, že přišel čas, aby Toyota vstoupila mezi tři nejlepší týmy a přestala mezi ně jen občas nakukovat.

Co si myslíte o nových regulích?

Především jsem rád, že se vracejí hladké pneumatiky. Také další novinky, jako nastavování předního přítlačného křídla tlačítkem na volantu nebo systém rekuperace kinetické energie, docela vítám. Mělo by to usnadnit i předjíždění a tudíž zatraktivnit závody.

Patříte k nejstarším pilotům v F1, cítíte se po dvanácti sezónách jako veterán?

O věku nepřemýšlím, stejně jako dvou stovkách odjetých Velkých cen. Dnes už to není jen o rychlosti, ale také o hlavě a oddanosti věci. Miluji výzvu, kterou je formule 1, závodění si užívám.

Kdo podle vás bude mistrem světa?

Zeptejte se mě v listopadu. Ještě jsme ani nezačali závodit. Netuším. Kandidátů je několik a sedmnáct závodů ukáže, jak kdo na tom je a jaké má auto. Uvidíme.

A vy?

Jsem realista, ale už jsem řekl, že chci nejméně jeden závod vyhrát.

Reklama

Související témata: