Článek
V minulých sezónách bylo jedním z hlavních cílů konstruktérů vytvořit za vozem turbulenci tak, aby nevznikl vakuový efekt, který monopost za zádí přitahuje.
Letos však bude všechno jinak a piloti pronásledující své oběti budou opět moci vzduchového pytle využít. K větší stabilitě vozů má pomoci znovuzavedení bezdrážkových pneumatik, ztv. slicků a předjíždění má usnadnit zavedení systému rekuperace kinetické energie (KERS), který umožní jednorázový kopanec až 80 koňských sil po dobu necelých sedmi sekund na kolo.
Podívejte se, jak se měnila podoba vozů formule 1 od 80. let do dnešních dnů...
Ayrton Senna s vozem Lotus 99T z roku 1987.foto: archiv
Ayrton Senna s vozem McLaren MP4/4 z roku 1988.foto: archiv
Alain Prost (vpředu) a Ayrton Senna s vozy McLaren MP4/5 z roku 1989.foto: archiv
Ayrton Senna s vozem McLaren MP4/8 z roku 1993.foto: archiv
Michael Schumacher s vozem Benneton B195 z roku 1995.foto: archiv
Mika Häkkinen s vozem McLaren MP4/13 z roku 1998.foto: archiv
Michael Schumacher s vozem F2003 z roku 2003.foto: archiv
Fernando Alonso s vozem McLaren MP4-22 z roku 2007.foto: ČTK/AP/ČTK/AP
Vůz BMW pro sezónu 2008.foto: ČTK/AP/Aly Song
Jarno Trulli při testech vozu Toyota na okruhu v Barceloně.foto: Reuters/Albert Gea
Sebastian Vettel testuje nový vůz stáje Red Bull s označením RB5.foto: Reuters/Marcelo del Pozo