Hlavní obsah

Ferrari musí přestat dělat pitomosti, bije na poplach Massa

PRAHA

Stejně jako v minulém ročníku světového šampionátu vozů formule 1 je po dvou závodech bez bodu pilot stáje Ferrari, brazilský vicemistr Felipe Massa. Zatímco ale loni zachraňoval optimismus v Maranellu Kimi Räikkönen, letos ve Scuderii důvod k alespoň částečné spokojenosti není a italský tým prožívá nejhorší vstup do sezóny od roku 1992.

Článek

Před sedmnácti lety bylo v Maranellu ještě víc ouvej, tehdy se Jean Alesi a Ivan Capelli nedostali v úvodních dvou závodech sezóny v Jihoafrické republice a v Mexiku ani do cíle. Letošní start je ovšem podobně hororový. V Austrálii Massa nedojel a Räikkönen byl až patnáctý, v Malajsii skončil Brazilec těsně za bodovanou osmičkou a finský jezdec po kolapsu s výběrem pneumatik nestačil na lepší než čtrnácté místo.

Ve Ferrari měli po víkendu v Sepangu vůbec důvody k uzardění. Rozhodnutí obout Räikkönenovi mokré pneumatiky na suchou trať předcházelo selhání při sobotní kvalifikaci, v níž Massa vypadl už po prvním kole. Tým totiž usoudil, že čas brazilského jezdce bude stačit na postup do další fáze a stáhl Massu z okruhu. Když se ukázalo, že se vicemistr světa propadá pořadím, bylo již na záchranu situace pozdě.

„Musíme začít od nuly. Dát hlavy dohromady a vzít si bod po bodu, co se vlastně v úvodu sezóny událo. A postarat se o zlepšení na všech úrovních. V prvním závodu jsme nebyli skvělí, v tom druhém jsme ale dělali přímo pitomosti,“ nebral si Massa servítky po závodu v Malajsii.

Na záležitosti s nezvládnutým výběrem pneumatik pro Räikkönena je pikantní fakt, že v něm měl sehrát roli legendární Michael Schumacher. Sedminásobný mistr světa ovšem odmítl informace německého tisku komentovat, stejně jako další činovníci Ferrari.

Není to však jen nezvládnutá strategie, co trápí Massu. „Nemáme tak dobrý vůz jako loni, kdy jsme mohli rychle zareagovat na vývoj situace a najít zlepšení. Letos bude snaha o nápravu složitější. Situace se ale mění závod od závodu, takže možná máme pořád šanci,“ dodal brazilský jezdec.

Třetí závod letošní sezóny se jede již za dva týdny na okruhu v Šanghaji a vedení stáje po fiasku v Malajsii bije na poplach. „Musíme se vyvarovat chyb jako v Sepangu, ale to je jen jedna strana mince. Druhá věc je, že musíme zapracovat na aerodynamice. Chybí nám přítlak,“ stěžoval si šéf týmu Stefano Domenicali. „Musíme pracovat dnem i nocí, podobná selhání nejsou v budoucnu možná,“ doplnil boss italské stáje.

Nejhorší starty do sezóny v podání stáje Ferrari od roku 1992
1992
GP Jižní AfrikyJ. Alesi - nedojel, I. Capelli - nedojel
GP MexikaJ. Alesi - nedojel, I. Capelli - nedojel
Bodů po 2 závodech: 0, konečné umístění v Poháru konstruktérů: 4., konečné umístění lepšího z dvojice pilotů: Jean Alesi - 7.
1993
GP Jižní AfrikyJ. Alesi - nedojel, G. Berger - 6.
GP BrazílieJ. Alesi - 8., G. Berger - nedojel
Bodů po 2 závodech: 1, konečné umístění v Poháru konstruktérů: 4., konečné umístění lepšího z dvojice pilotů: Jean Alesi - 6.
1998
GP AustrálieM. Schumacher - nedojel, E. Irvine - 4.
GP BrazílieM. Schumacher - 3., E. Irvine - 8.
Bodů po 2 závodech: 7., konečné umístění v Poháru konstruktérů: 2., konečné umístění lepšího z dvojice pilotů: Michael Schumacher - 2.
2009
GP AustrálieF. Massa - nedojel, K. Räikkönen - 15.
GP MalajsieF. Massa - 9., K. Räikkönen - 14.
Bodů po 2 závodech: 0.

Reklama

Související témata: