Rubriky:

Formule 1

Ferrari musí přestat dělat pitomosti, bije na poplach Massa

6. dubna 2009 20:04 - PRAHA

Stejně jako v minulém ročníku světového šampionátu vozů formule 1 je po dvou závodech bez bodu pilot stáje Ferrari, brazilský vicemistr Felipe Massa. Zatímco ale loni zachraňoval optimismus v Maranellu Kimi Räikkönen, letos ve Scuderii důvod k alespoň částečné spokojenosti není a italský tým prožívá nejhorší vstup do sezóny od roku 1992.

Před sedmnácti lety bylo v Maranellu ještě víc ouvej, tehdy se Jean Alesi a Ivan Capelli nedostali v úvodních dvou závodech sezóny v Jihoafrické republice a v Mexiku ani do cíle. Letošní start je ovšem podobně hororový. V Austrálii Massa nedojel a Räikkönen byl až patnáctý, v Malajsii skončil Brazilec těsně za bodovanou osmičkou a finský jezdec po kolapsu s výběrem pneumatik nestačil na lepší než čtrnácté místo.

Ve Ferrari měli po víkendu v Sepangu vůbec důvody k uzardění. Rozhodnutí obout Räikkönenovi mokré pneumatiky na suchou trať předcházelo selhání při sobotní kvalifikaci, v níž Massa vypadl už po prvním kole. Tým totiž usoudil, že čas brazilského jezdce bude stačit na postup do další fáze a stáhl Massu z okruhu. Když se ukázalo, že se vicemistr světa propadá pořadím, bylo již na záchranu situace pozdě.

„Musíme začít od nuly. Dát hlavy dohromady a vzít si bod po bodu, co se vlastně v úvodu sezóny událo. A postarat se o zlepšení na všech úrovních. V prvním závodu jsme nebyli skvělí, v tom druhém jsme ale dělali přímo pitomosti,“ nebral si Massa servítky po závodu v Malajsii.

Na záležitosti s nezvládnutým výběrem pneumatik pro Räikkönena je pikantní fakt, že v něm měl sehrát roli legendární Michael Schumacher. Sedminásobný mistr světa ovšem odmítl informace německého tisku komentovat, stejně jako další činovníci Ferrari.

Více o GP Malajsie čtěte zde.

Není to však jen nezvládnutá strategie, co trápí Massu. „Nemáme tak dobrý vůz jako loni, kdy jsme mohli rychle zareagovat na vývoj situace a najít zlepšení. Letos bude snaha o nápravu složitější. Situace se ale mění závod od závodu, takže možná máme pořád šanci,“ dodal brazilský jezdec.

Třetí závod letošní sezóny se jede již za dva týdny na okruhu v Šanghaji a vedení stáje po fiasku v Malajsii bije na poplach. „Musíme se vyvarovat chyb jako v Sepangu, ale to je jen jedna strana mince. Druhá věc je, že musíme zapracovat na aerodynamice. Chybí nám přítlak,“ stěžoval si šéf týmu Stefano Domenicali. „Musíme pracovat dnem i nocí, podobná selhání nejsou v budoucnu možná,“ doplnil boss italské stáje.

Nejhorší starty do sezóny v podání stáje Ferrari od roku 1992
1992
GP Jižní AfrikyJ. Alesi - nedojel, I. Capelli - nedojel
GP MexikaJ. Alesi - nedojel, I. Capelli - nedojel
Bodů po 2 závodech: 0, konečné umístění v Poháru konstruktérů: 4., konečné umístění lepšího z dvojice pilotů: Jean Alesi - 7.
1993
GP Jižní AfrikyJ. Alesi - nedojel, G. Berger - 6.
GP BrazílieJ. Alesi - 8., G. Berger - nedojel
Bodů po 2 závodech: 1, konečné umístění v Poháru konstruktérů: 4., konečné umístění lepšího z dvojice pilotů: Jean Alesi - 6.
1998
GP AustrálieM. Schumacher - nedojel, E. Irvine - 4.
GP BrazílieM. Schumacher - 3., E. Irvine - 8.
Bodů po 2 závodech: 7., konečné umístění v Poháru konstruktérů: 2., konečné umístění lepšího z dvojice pilotů: Michael Schumacher - 2.
2009
GP AustrálieF. Massa - nedojel, K. Räikkönen - 15.
GP MalajsieF. Massa - 9., K. Räikkönen - 14.
Bodů po 2 závodech: 0.

Pavel Novotný, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Formule 1