Hlavní obsah

Renault následoval Ferrari a také hrozí odchodem z MS formule 1

LONDÝN

Stáj formule 1 Renault následovala konkurenční Ferrari a oznámila, že v případě zavedení nového pravidla o rozpočtovém stropu nenastoupí do příští sezóny mistrovství světa. Stalo se tak den poté, co stejné prohlášení vydal italský tým.

Článek

"Pokud nebude rozhodnutí světové rady federace FIA z 29. dubna změněno, nemáme jinou volbu než odstoupit z mistrovství světa na konci roku 2009," uvádí se ve středečním prohlášení stáje Renault.

Vedle Ferrari už vyjádřily svůj nesouhlas se zavedením rozpočtového stropu i týmy BMW, Toyota a Red Bull. Nelíbí si jim omezení výdajů na 40 milionů liber bez nákladů na mzdy, jak to navrhuje FIA v zájmu všeobecného snižování nákladů. Týmy, které se rozhodnou s tímto nepovinným rozpočtem operovat, dostanou řadu výjimek z technických pravidel a získají větší volnost při úpravách vozů.

"My nemůžeme startovat v šampionátu, ve kterém mají platit různá pravidla," uvedl prezident týmu Bernard Rey. "Pokud začnou tyto regule platit, na konci sezóny končíme".

Cílem je redukovat výdaje

Jmenované stáje protestují i proti tomu, že federace rozhoduje o změnách bez konzultace s nimi a nerespektuje jejich vlastní návrhy na snížení nákladů. "FIA zcela ignoruje návrhy FOTA (Asociace týmů formule 1)" uvedl šéf stáje Flavio Briatore. "Naším cílem je redukovat výdaje při současném zachování vysokých standardů, které dělají z formule 1 jeden z nejprestižnějších produktů," dodal.

K určitému posunu může dojít již tento pátek, kdy se mají v hotelu u londýnského letiště sejít k jednání promotér formule 1 Bernie Ecclestone s prezidentem Ferrari Lukou di Montezemolem a s dalšími týmy.

"Doufám, že zvítězí selský rozum. Ztratit současné výrobce a týmy je to poslední, co potřebujeme," uvedl Ecclestone pro londýnský deník Times s tím, že formule jedna a Ferrari k sobě neodmyslitelně patří.

NÁVRH ROZPOČTOVÉHO STROPU V F1
Pokud tým PŘISTOUPÍ na strop ve výši 40 miliónů liber, získá...
Polohovatelné přední i zadní křídlo s neomezenou možností nastavení * Výkonnější systém rekuperace kinetické energie (KERS) * Neomezené otáčky motoru * Zvažuje se pohon všech čtyř kol * Neomezené mimosezónní testování * Testy ve větrném tunelu bez omezení
Pokud tým NEPŘISTOUPÍ na strop ve výši 40 miliónů liber, je omezen...
Polohovatelné přední křídlo s možností dvou změn nastavení na jedno kolo * Výkon systému KERS omezen na 60kW * Otáčky motoru max. 18 tisíc za minutu * Pouze pohon zadních kol * Testování max. do 15 tisíc kilometrů * Rychlost větru ve větrném tunelu max. 50 m/s a 60 % stupnice
Pod rozpočtový strop nespadá: marketing a výdaje na ubytování, platy jezdců a testovacích pilotů, pokuty udělené FIA, výdaje na motor, výdaje nemající vliv na působení v MS, dividendy ze zisků za účast v MS.

Reklama