Hlavní obsah

USF1 v září představí svůj vůz, do F1 chce vstoupit i britský Litespeed

Rozpočtový strop, který na konci dubna definitivně schválila Mezinárodní automobilová federace FIA, láká do formule 1 nováčky. Už na začátku roku oznámila zájem o F1 americká stáj USF1, která chce již v září představit svůj vůz. A nově usiluje o vstup do šampionátu britský tým Litespeed.

Foto: USF1

Logo vznikajícího týmu formule USF1

Článek

<span>Přípravy vrcholí u amerického týmu USF1, ten by už v září chtěl veřejnosti představit svůj nový vůz. „Auto je zatím v návrhu. S výrobou dílů začneme na konci června. Náš monopost by měl být hotový v září. Na přelomu října alistopadu jej začneme důkladně testovat,“ prozradil jeden ze zakladatelů Ken Anderson. Ten již</span> v F1 působil u někdejšího týmu Ligier. Druhým zakladatelem je Peter Windsor, britský novinář, který byl v osmdesátých letech manažerem Ferrari a Williamsu.

<span>Nový tým ze Severní Karolíny už dříve oznámil, že chce využívat jen americké technologie, a že do kokpitu usednou američtí jezdci. "<span>Vůz navrhujeme prostřednictvím amerického softwaru a na amerických strojích," řekl Anderson. </span>Pilotů, o které se stáj zajímá, je hned několik: Ryan</span> Hunter-Reay, Jonathan Summerton, Graham Rahal a A.J. Allmendinger a také hvězda Indycar Danica Patricková. V tuto chvíli je v týmu dvacet lidí a probíhají další nábory.

Dalším zájemcem je Litespeed

Dalším zájemcem, který chce příští rok vstoupit do prestižního seriálu formule 1, je tým formule 3 Litespeed.Stáj ve čtvrtek oznámila, že předloží Mezinárodní automobilové federaci žádost pro vstup do mistrovství světa F1 2010. „Nyní je nejlepší doba pro vstup do světa formule 1,“ prohlásil šéf týmu Nino Judge a naznačil tak, že chtějí využít rozpočtový strop, který nedávno schválila FIA.

„Zatím ještě nevíme, zda se pravidla o rozpočtovém stropu nezmění a samozřejmě netušíme, jestli bude naše přihláška přijata. Vždyť nakonec může být strop zrušen,“ řekl Judge, který v letech 1989 - 1991 pracoval pro Lotus. Tým z britského Norfolku by v případě přijetí soutěžil pod názvem Litespeed GP.

Technickým konzultantem by se stala společnost MGI, v jejímž čele je Mike Gascoyne, který už dříve působil u Renaultu, Toyoty či Jordanu. „Jsme rádi, že MGI je na jedné lodi s námi, mají znalosti a zkušenosti,“ pochvaloval si Judge. Již v červnu chce Litespeed představit model svého monopostu. V příštím roce se na startu představí 13 týmů, které to budou, by mělo být jasné 12. června 2009.

Reklama