Hlavní obsah

Týmy F1 připravují protinávrh, Ferrari chce dát FIA k soudu

LONDÝN

Týmy formule jedna, které nesouhlasí se zavedením volitelného platového stropu pro příští sezónu mistrovství světa, chtějí přijít s protinávrhem. Prezident Mezinárodní automobilové federace (FIA) Max Mosley po mimořádném jednání se zástupci stájí a promotérem seriálu Bernie Ecclestonem řekl, že jeden z největších odpůrců návrhu FIA Ferrari hodlá napadnout nová pravidla u francouzského soudu.

Článek

Všechny strany sporu se v pátek sešly v hotelu na londýnském letišti Heathrow a po dvou hodinách se rozešly prakticky bez výsledku. "Jsme připraveni vyslechnout, co nám chtějí říct," uvedl Mosley k plánovanému protinávrhu "rebelů", k nimž vedle Ferrari patří především Renault a Toyota.

Prezident FIA zároveň novinářům řekl, že Ferrari chce zvrátit regule mezinárodní federace u soudu. Mosley to považuje za náznak toho, že slavná italská stáj nehodlá odejít z F1, čímž v minulých dnech hrozila. "Byl bych velmi překvapen, kdyby se to stalo. Ale samozřejmě, když lidé začnou zatahovat do záležitostí soudy, je velmi těžké s nimi vyjednávat," uvedl anglický funkcionář.

Jádrem sporu mezi FIA a týmy je omezený rozpočet pro stáje ve výši 40 miliónů liber na sezónu. Týmy, které si dobrovolné omezení vyberou, za to dostanou výhody v technologické oblasti, s čímž se bohaté stáje jako Ferrari nechtějí smířit.

Uzávěrka pro přihlášení do příštího ročníku F1 je 29. května.

NÁVRH ROZPOČTOVÉHO STROPU V F1
Pokud tým PŘISTOUPÍ na strop ve výši 40 miliónů liber, získá...
Polohovatelné přední i zadní křídlo s neomezenou možností nastavení * Výkonnější systém rekuperace kinetické energie (KERS) * Neomezené otáčky motoru * Zvažuje se pohon všech čtyř kol * Neomezené mimosezónní testování * Testy ve větrném tunelu bez omezení
Pokud tým NEPŘISTOUPÍ na strop ve výši 40 miliónů liber, je omezen...
Polohovatelné přední křídlo s možností dvou změn nastavení na jedno kolo * Výkon systému KERS omezen na 60kW * Otáčky motoru max. 18 tisíc za minutu * Pouze pohon zadních kol * Testování max. do 15 tisíc kilometrů * Rychlost větru ve větrném tunelu max. 50 m/s a 60 % stupnice
Pod rozpočtový strop nespadá: marketing a výdaje na ubytování, platy jezdců a testovacích pilotů, pokuty udělené FIA, výdaje na motor, výdaje nemající vliv na působení v MS, dividendy ze zisků za účast v MS.

Reklama

Související témata: