Hlavní obsah

V Monaku odpoledne proběhne klíčová schůzka stájí s FIA

PRAHA/MONTE CARLO

Na luxusní jachtě Flavia Briatoreho zakotvené v maríně monackého přístavu se v pátek odpoledne odehraje setkání, které dost možná ovlivní budoucnost formule 1. Zástupci stájí angažovaných v seriálu budou znovu jednat s prezidentem Mezinárodní automobilové federace (FIA) Maxem Mosleym o alternativách k rozpočtovému stropu, kterých chce FIA od příští sezóny zavést. Přední týmy ale s podobou stropu nesouhlasí a hrozí odchodem z MS.

Článek

Jen stáje Brawn GP, Williams a Force India jsou ochotné volitelný strop ve výši 40 miliónů liber tolerovat. Hlasitý nesouhlas proti tomu zní z týmů Ferrari, Toyota a dvojstáje Red Bull/Toro Rosso rakouského miliardáře Dietera Mateschitze. Rebelové poukazují na to, že zavedení stropu povede k faktickému rozdělení formule 1 na dvě třídy a závody ztratí na přehlednosti i atraktivitě. FIA ale zatím stále pevně stojí za svým...

Londýnská schůzka minulý pátek žádný výsledek nepřinesla a zástupci asociace FOTA, která zastřešuje stáje v F1, po sérii jednání během příprav na Velkou cenu Monaka budou znovu usilovat o nalezení kompromisu dnes. Neúspěšně dopadla také iniciativa Ferrari, které se pokusilo napadnout nové regule u francouzského soudu.

FOTA se v pátek na třípalubové Briatoreho jachtě sejde ve 14 hodin, Mosleyho příjezd byl nakonec naplánován na 16 hodinu. „Chtěl přijet dřív, abychom byli v časovém presu,“ podotkl šéf Red Bullu Christian Horner. „Situaci musíme vyřešit. Problém je, že je mnoho hráčů s různým úhlem pohledu. Potřebujeme čas, abychom ten pohled sjednotili, aniž bychom přišli jak o nejmenší, tak o největší stáj,“ dodal boss BMW Mario Theissen.

S napětím očekává výsledek páteční schůzky také hlavní promotér seriálu Bernie Ecclestone, jenž na exodu stájí z formule 1 nemá zájem. „Jsem hodně napjatý. Nechci, aby Ferrari naplnilo hrozby a odešlo. Nikdo to tak nechce,“ řekl reportérům v Monte Carlu 78letý Brit. Páteční setkání se odehraje pouhý týden před uzávěrkou přihlášek pro příští ročník mistrovství světa.

NÁVRH ROZPOČTOVÉHO STROPU V F1
Pokud tým PŘISTOUPÍ na strop ve výši 40 miliónů liber, získá...
Polohovatelné přední i zadní křídlo s neomezenou možností nastavení * Výkonnější systém rekuperace kinetické energie (KERS) * Neomezené otáčky motoru * Zvažuje se pohon všech čtyř kol * Neomezené mimosezónní testování * Testy ve větrném tunelu bez omezení
Pokud tým NEPŘISTOUPÍ na strop ve výši 40 miliónů liber, je omezen...
Polohovatelné přední křídlo s možností dvou změn nastavení na jedno kolo * Výkon systému KERS omezen na 60kW * Otáčky motoru max. 18 tisíc za minutu * Pouze pohon zadních kol * Testování max. do 15 tisíc kilometrů * Rychlost větru ve větrném tunelu max. 50 m/s a 60 % stupnice
Pod rozpočtový strop nespadá: marketing a výdaje na ubytování, platy jezdců a testovacích pilotů, pokuty udělené FIA, výdaje na motor, výdaje nemající vliv na působení v MS, dividendy ze zisků za účast v MS.

Reklama

Související témata: