Článek
"Byl jsem se podívat v přístavu a oproti jiným letům je tady o dost míň jachet," řekl agentuře AP pilot stáje Williams Nico Rosberg, který od čtyř let žije v Monaku. Prezident monackého autoklubu (ACM) Michel Boeri očekává, že zisk z letošní Velké ceny klesne o dvacet procent. Loni ACM na svých akcích včetně slavné rallye vydělal 100 miliónů eur (asi 2,7 miliardy korun).
"Už při prvním závodě ve Španělsku bylo vidět, že lidé šetří. Kupují levnější věci a kupují jich málo," uvedla Genevieve Blouinová, která je manažerkou oficiálních stánků se suvenýry italské stáje Ferrari. Ceny suvenýrů však krize podle agentury AP neovlivnila, za kšiltovku například fanoušci zaplatí stejně jako loni 30 eur (asi 800 korun).
Malý zájem je vidět i v hotelích, které zejí prázdnotou a noviny jsou plné inzerátů i od nejluxusnějších hotelů, které nabízejí volné pokoje. "Už teď je to hrozný rok. Nikdo tady není. Loni to bylo mnohem, mnohem lepší," prohlásil taxikář Yves.
Zájem není ani o láhev sto let starého koňaku Remy Martin Louis VIII "Černá perla", kterých je na světě jen 358 lahví. Tu speciálně pro slavný závod nachystal pro hosty Le Bar Americain, ještě se však nenašel nikdo, kdo by za nápoj zaplatil 50 000 eur (asi 1,3 miliónu korun).