Článek
Ve středu byl odvrácen rozkol této královské motoristické soutěže a rebelující stáje upustily od myšlenky založit konkurenční šampionát. Podle prezidenta FIA Maxe Mosleyho by se měly týmy dostat s rozpočty někam na hranici počátku 90. let. Sám devětašedesátiletý funkcionář v rámci kompromisu nebude dále na svůj post kandidovat a v říjnu nadobro ukončí své čtvrté volební období.
Zástupci předních stájí si slibují, že po jeho odchodu přijde někdo, kdo jim umožní svádět dramatické bitvy na závodních okruzích a ne mimo ně. "Budeme pracovat jako výrobci na snížení nákladů jak u motorů, tak převodovek," sdělil po schůzce šéf Ferrari Luca di Montezemolo. "Chceme ušetřit dalších 15 až 25 procent do roku 2011. Je potřeba přemýšlet nad rovnováhou mezi náklady a zisky," dodal.
Podle šéfa Red Bullu, dalšího z členů FOTA, už letos některá úsporná opatření způsobila snížení rozpočtu o 15 až 25 procent. Šlo především o omezení testování a používání aerodynamického tunelu. Další škrty jsou nyní na řadě v otázce vývoje motorů a převodovek. "Tento rok se stalo hodně věcí. My chceme především nejlepší týmy, auta a okruhy pro naše fanoušky," shrnul šéf Renaultu Flavio Briatore.
Do volby Mosleyho nástupce FOTA mluvit nemůže, současný viceprezident John Howett si ale přeje, aby šlo o všeobecně přijatelného a nezávislého kandidáta. "Znamenalo by to mnohem větší rovnováhu," prohlásil.
Na schůzce v Boloni neřešila FOTA rozkol ve vlastních řadách, když v minulých týdnech vyloučila týmy Williams a Force India. Tyto dvě stáje byly ochotny přistoupit na původní návrh rozpočtových stropů ve výši 40 miliónů liber, který nakonec FIA neprosadila a naopak téměř způsobil zánik celého seriálu.