Článek
"V tomto sportu je na člověka vytvářen velký tlak. Musíte být schopni se dát po každém závodě rychle do pořádku a poté znovu předvést co nejlepší výkon," vyprávěl Coulthard. "Ptal jsem se sám sebe, jestli na to mám ještě dostatek energie. Když ale vidím, jak se změnila pravidla, mohu říci, že bych ještě jednu sezónu zvládl."
"Tehdy jsem cítil, že Red Bull má dobré alternativy. Říkal jsem si, že bude lepší, když odejdu včas, než kdyby sami přišli s tím, že bych už měl odejít," vysvětloval své rozhodnutí osmatřicetiletý Skot. "Během své kariéry jsem měl možnost řídit ta nejlepší auta, i vítězná. K Red Bullu jsem ale před lety přišel proto, abych jim pomohl s vývojem."
Coultharda láká 24 hodin Le Mans
"Jsem rád, že vůz je nyní tak dobrý. A že jsem mohl také ovlivnit jeho pozitivní vývoj." David Coulthard u Red Bullu působí jako konzultant i nadále. Kromě toho pracuje jako komentátor BBC. A možná se vrátí i na závodní okruhy. Vítěz třinácti závodů ve formuli 1 začíná uvažovat, že by se mohl představit ve slavném závodě 24 hodin Le Mans.
Jako většina pilotů začínal i David Coulthard u motokár. V roce 1989 v seriálu Formule Ford 1600 získal titul šampióna. K formuli 1 se dostal poprvé v roce 1993, kdy se stal testovacím pilotem stáje Williams-Renault. Pro rok 1994 měl David u Williamsu zůstat opět jako testovací jezdec, ale po tragické smrti Ayrtona Senny usedl do závodního vozu a jeho prvním závodem v kariéře se tak stala GP Španělska.
První vítězství přišlo hned následující rok, když vyhrál GP Portugalska. Během své bohaté kariéry stál David Coulthard na stupních vítězů dvaašedesátkrát a z toho třináctkrát na stupínku nejvyšším. Titul světového šampióna však nezískal. V roce 2001 v barvách McLarenu skončil v seriálu mistrovství světa s pětašedesáti body druhý za Michaelem Schumacherem.