Článek
Liuzzi má za sebou 39 startů za stáje Red Bull a Toro Rosso, z nichž ve třech bodoval a nejlépe skončil na šestém místě. Naposledy se v seriálu MS formule 1 představil v říjnu 2007 v Brazílii. Následně dělal testovacího jezdce právě u Force India a závodil v méně prestižních závodech Speedcar Series a A1 Grand Prix.
Nyní ale Liuzzi u Force India poprvé usedne do kokpitu i při závodech, když byl vybrán jako náhradník za Fisichellu. Ten před týdnem dojel pro senzační druhé místo v belgickém Spa a následně zamířil do Ferrari, kde bude jezdit místo zraněného Brazilce Felipeho Massy.
"Nemůžu se dočkat, až zase usednu do vozu, zvláště při domácím závodu v Monze. Mám velkou motivaci a hlad po závodění, navíc bych řekl, že jsem ve formě," uvedl Liuzzi. "Je ale smutné, že jsem dostal šanci jen kvůli nehodě Felipeho. Přesto toho chci využít a ukázat, že mohu dělat to, co mě baví ze všeho nejvíce - závodit," dodal.
Krok vedle prý nehrozí
Vedení stáje je přesvědčeno, že tah s nasazením Liuzziho nebude krokem vedle, jako tomu bylo u náhradníka Ferrari Luky Badoera. Ten jako testovací jezdec odjel místo Massy dva závody, ale zcela propadl.
"Jsem potěšen, že mohu dát Tonimu šanci usednout zpátky do závodního sedadla, o kterém vím, že mu poslední dva roky hodně chybělo," prohlásil šéf stáje Vijay Mallya.
"Force India je nyní hodně konkurenceschopná a potřebovali jsme pilota, který bude pokračovat v našem rozmachu. Je to pro Toniho šance dokázat, že má dostatek schopností, rychlosti a profesionalismu. Věřím, že to ukáže," dodal Mallya.