Článek
"Jsme pyšní na to, že můžeme přivítat v týmu dalšího šampióna, který neustále prokazuje svůj talent," prohlásil po zveřejnění podpisu smlouvy prezident Ferrari Luca di Montezemolo.
Potvrzení Alonsova kontraktu s Ferrari by nyní mělo ve formuli 1 spustit vlnu přestupů. Räikkönen by měl podle informací z paddocku opět zakotvit v McLarenu, kde by nahradil slabého Heikkiho Kovalainena. A na Alonsovo místo v Renaultu by měl přijít Polák Robert Kubica ze stáje BMW.
Vrátil Ferrari na vrchol
Pro Räikkönena skončí po letošní sezóně tříletá epizoda ve Scuderii, kam přišel v roce 2007 z McLarenu po odchodu legendárního Michaela Schumachera a hned v prvním ročníku MS vrátil italské stáji mistrovský titul po dvouletém panování Alonsa a týmu Renault. Od té doby měl ale výsledky jako na houpačce a Ferrari jej nakonec vyvázalo ze smlouvy o rok dříve.
"Je mi smutno, že se budu muset rozloučit s týmem, v němž jsem strávil tři skvělé roky a dosáhl svého celoživotního snu - titulu mistra světa. Pokaždé jsem se tady cítil jako doma a prožil zde mnoho nezapomenutelných chvil," nechal se slyšet Räikkönen.
"Kimimu patří za vše, co pro Ferrari udělal, velký dík. Znovu nás dostal na trůn a hrál jednu z hlavních rolí při zisku Poháru konstruktérů v letech 2007 a 2008. I v letošní obtížné sezóně dokázal zajet skvělé výsledky - připomeňme jen skvělé vítězství ve Spa. A věříme, že i ve zbytku sezóny bude patřit k nejlepším," podotkl Domenicali.
Musel rok počkat
Alonso po úspěšném angažmá u Renaultu začal v roce 2007 jezdit za McLaren, kde bojoval o titul se svým stájovým kolegou Lewisem Hamiltonem, nakonec se ale oba jezdci britské stáje museli sklonit právě před Räikkönenem. Španěl pak kvůli osobním neshodám se svým parťákem McLaren opustil a vrátil se pod křídla svého manažera Flavia Briatoreho a Renaultu, kde podepsal dvouletou smlouvu.
Přesto se již loni na podzim spekulovalo, že by mohl přejít k Ferrari, nakonec si ale musel ještě rok počkat. Osmadvacetiletý rodák z Ovieda bude teprve druhým Španělem, který ve formuli 1 usedne za volant vozu Ferrari. Tím prvním byl v letech 1956 a 1957 Alfonso De Portago.
Druhým pilotem zůstane Brazilec Felipe Massa, který se zotavuje po těžkém zranění hlavy při kvalifikaci na GP Maďarska a do kokpitu se vrátí až v příštím roce. Za vicemistra světa momentálně zaskakuje veterán Giancarlo Fisichella, kterého si tým vytáhl ze stáje Force India.
Massova rekonvalescence podle zpráv Ferrari postupuje uspokojivě a brazilský pilot se tento týden ppsadil za volant motokáry. V příštím týdnu by pak měl vyzkoušet formulový simulátor přímo v Maranellu.