Článek
O vysněném transferu, který dlouho čeřil vody formule 1 a spustil oblíbenou hru „škatulata, hejbejte se“ v elitních stájích prestižní série, se Alonso rozpovídal v Suzuce, dějišti víkendové Velké ceny Japonska. Hovořil o touze vyhrávat, o tom, jestli bude schopen srovnat se s konkurencí v podobě Felipe Massy.
Zmínil se také o telefonátu s potrestaným hříšníkem Flavio Briatorem, kterého FIA vyštípala z motoristického sportu za inscenovanou nehodu Renaultu. „S Flaviem jsem mluvil, měl z toho velkou radost, protože ví, co pro mě Ferrari znamená,“ uvedl Alonso s tím, že Briatore si v ústraní nijak nezoufá: „Užívá si, relaxuje.“
Pak už však mluvil o velkém kroku ve své kariéře. „Ferrari chce vyhrávat. Doufám, že v příštích třech letech vyhraji titul alespoň jednou. Jsem rád, že jsem v týmu, kterému nestačí vyhrát pouhý závod ročně, ale chce vyhrávat stále,“ podotkl s tím, že italská stáj je poslední, do níž v kariéře přestoupil. „Opustit Ferrari a jít někam jinam, to je vždy krokem zpět. Ferrari je víc než jen tým, i proto chci zakončit svou kariéru v jeho službách,“ uvedl.
S Lewisem Hamiltonem (vlevo) se v McLarenu nesnesl. Zvládne Alonso ve Ferrari Massu?foto: ČTK/AP/Mark Baker
Alonso: Tentokrát jsem připraven
Jak se Alonso ve Ferrari popasuje s týmovou konkurencí v podobě Felipe Massy? To je otázka, neboť v Renaultu byl se dvěma tituly z let 2005 a 2006 nezpochybnitelnou jedničkou. Alonso však tvrdí, že v tom problém rozhodně nebude.
„V týmu nám to bude klapat. Felipe je skvělý a rychlý pilot, to všichni víme, ale také je velmi dobrý člověk. Bude absolutně v pohodě,“ pronesl Španěl na adresu zraněného brazilského jezdce, který se po červencové havárii, kdy mu přilbou prolétla pružina z vozu Rubense Barrichella, postupně dostává do kondice.
Všichni však mají v živé paměti, že podobná konstelace s dvěma silnými piloty byla u McLarenu a Alonso tlak mladého dravce Lewise Hamiltona nevydýchal.
„Tohle už se znovu nestane. Byl to jiný příběh, teď jsem mnohem lépe připraven než tehdy. Zvládnu to. Ostatně důležitější než jakýkoliv jezdec je samotný tým. Lidé z Ferrari chtějí jednoduše vidět rudý monopost před těmi ostatními, bez ohledu na to, kdo v něm zrovna sedí,“ zakončil.