Článek
Jinou cestu než ostatní zvolil ve vývoji vozu nováček ve formuli 1 tým Manor. Podle hlavního konstruktéra Nicka Wirtha bude monopost připraven zcela bez užití aerodynamického tunelu. "V aerodynamickém tunelu nestrávíme ani jeden jediný den. Veškerou aerodynamiku vyvíjíme na počítači pomocí CDF systému (počítačová mechanika kapalin - pozn. red.)," řekl pro magazín Autosprint Wirth.
První šasi vozu tým ze Sheffieldu představí již během příštího měsíce a první monopost pak začátkem února 2010. "Nárazové testy proběhly velmi dobře. Takže si myslím, že první vůz by měl být připraven k jízdě na trati v únoru," prohlásil Wirth.
Jezdecké složení týmu zatím není známo. Jakmile ale ohlásí sponzory, co nejdříve pak oznámí také jména pilotů, kteří do monopostu usednou. A cíle nováčka pro rok 2010? "Chceme být nejlepším nováčkem. Je nám jasné, že ze začátku budeme na konci startovního pole. Ale doufám, že brzy začneme vyvíjet tlak na zkušené týmy," dodává Wirth.
USF1 nakonec nebude mít jen americké jezdce
A vše jde jako po másle také u dalšího nováčka - amerického týmu USF1. "Naše hlavní sídlo je hotové a plně funkční. Závodní vůz pro rok 2010 je již připravován. Postupujeme podle plánu. První verzi bychom měli mít už v listopadu. Celý vůz bude dokončen včas před testy v lednu 2010," prozradil jeden ze zakladatelů stáje Peter Windsor.
Tým měl původně v plánu posadit do svých monopostů pouze americké jezdce. Nyní však Windsor připouští, že tomu tak s největší pravděpodobností nebude. "Naše přání mít dva americké jezdce bude těžko splnitelné, protože superlicenci jich má jen několik. Takže bychom chtěli mít v kokpitu alespoň jednoho Američana. Pokud se nám ale ani to nepodaří, začneme podporovat program pro mladé americké jezdce," prohlásil Windsor.
A tak je pro nováčka ve formuli 1nyní největší prioritou zkušený pilot. "Teď bychom rádi získali pro naši první sezónu jezdce se zkušenostmi, který by nám mohl pomoci s vývojem vozu," dodal Windsor. Podle posledních informací je v hledáčku USF1 Pedro de la Rosa, Alexander Wurz, Sébastien Bourdais, Anthony Davidson a Jamie Green.