Článek
„Spuštění testů ve větrném tunelu je důležitý krok v přípravě nového monopostu. Pro nás jde o ještě významnější událost, protože se připravujeme na premiérovou sezónu,“ podotkl ostřílený Gascoyne, jenž se v minulosti podílel na konstrukci vozů ve stájích Jordan, Benetton, Toyota či Force India. „Od okamžiku, kdy Mezinárodní automobilová federace potvrdila náš vstup do F1, jsme prožili poměrně hektické období. Všechno jde ale správným směrem,“ doplnil šestačtyřicetiletý konstruktér.
Model monopostu Lotus určený pro testy ve větrném tunelu.foto: lotusf1team.com
Lotus počítá, že bez problémů stihne představení monopostu v polovině února i testy před úvodním závodem nové sezóny v Bahrajnu. „Jsem přesvědčený, že naplnění harmonogramu máme ve svých rukách. Představení vozu v polovině února, do poloviny března pak provedeme všechny potřebné testy na trati,“ prohlásil Gascoyne.
Zatím ještě není jisté, kteří jezdci se v barvách malajské stáje, jež ovšem sídlí v anglickém Norfolku, v příštím roce představí. Mezi formulovými experty je nicméně velkým favoritem na týmovou jedničku dosavadní jezdec Toyoty Jarno Trulli, jehož by mohl doplnit další ze zkušenějších pilotů. „Pozorně sledujeme vývoj jezdeckého trhu včetně malajských pilotů. Na jednu stranu potřebujeme všestranné, spolehlivé jezdce, kteří pomohou s vývojem. Současně ale potřebujeme piloty hladové po výsledcích, schopné dostat z vozů maximum výkonu,“ dodal Gascoyne.