Hlavní obsah

Charouz pojede Světovou sérii Renault, chce se přiblížit F1

Pavel NovotnýSport.cz

Český automobilový závodník Jan Charouz se po třech letech vrací do kokpitu formule. Dvaadvacetiletý jezdec po úspěšném působení ve vytrvalostním seriálu Le Mans Series bude v nadcházející sezóně jezdit v barvách britského týmu P1 Motorsport ve Světové sérii Renault a své nové angažmá bere jako šanci přiblížit se vysněné formuli 1.

Foto: BPA/Petr Frýba

Automobilový závodník Jan Charouz

Článek

Charouz dostal během podzimu šanci svézt se formulí Renault a vedle toho měl také možnost otestovat vůz kategorie GP2, která je přímým předstupněm formule 1 a její závody se konají v rámci závodů královské třídy. „Nakonec jsem se ale rozhodl pro sérii Renault. Její úroveň je prakticky stejná jako GP2, jezdci v ní ale najezdí mnohem víc kilometrů, což po pauze v monopostu potřebuji,“ uvedl český závodník na čtvrtečním setkání s novináři.

Mladý pilot se do kokpitu formule vrací po třech sezónách strávených v prototypech a sám ví, že jej nečeká nic jednoduchého. „Posadit se znovu do formule byl docela šok, posunulo se to hodně dopředu. Já jsem navíc s vozem najezdil hrozně málo kilometrů a proti jezdcům, kteří jsou v seriálu rok dva, budu mít velkou nevýhodu. Je těžké stanovovat nějaké cíle, konkurence je opravdu silná. Uvidíme po prvním závodu,“ prohlásil Charouz.

V červnu snad i v Brně 

Podle Janova otce a manažera Antonína Charouze je sen o formuli 1 na hraně. „Řekl jsem mu, že má poslední možnost se touto cestou vydat. Musí se tomu stoprocentně věnovat, podřídit tomu vše. Z tohoto pohledu jsme ztratili poslední tři roky a Honza je na hranici i s věkem. Jsem zvědav, jak se s tím popere. Tým, v kterém pojede, má ambice vysoké,“ podotkl Charouz st.

„Já si nemyslím, že by byl věk takový problém. Kdyby mi bylo šestadvacet, tak je to podstatně horší. Jsou závodníci, kterým bylo mnohem víc a prosadili se do F1. Vezměte si třeba Schumachera,“ poznamenal se smíchem Jan Charouz, podle nějž je ideální scénář jasný. „Tento rok se učit, příští rok sérii vyhrát a další sezónu naskočit do F1. Série Renault je vedle GP2 jediná přímá cesta,“ doplnil český závodník, který se bude na tratích utkávat také s krajanem Filipem Salaquardou.

Světová série Renault vznikla v roce 2005 a mj. jí prošli současní jezdci formule 1 Sebastian Vettel či Robert Kubica. Šasi vozů je z dílen společnosti Dallara a monoposty pohání šestiválce Renault o objemu 3,5 litru. Kalendář letošní sezóny čítá devět podniků, při každém z nich piloti absolvují dva pětačtyřicetiminutové závody. Seriál startuje v polovině dubna na novém okruhu Motorland u španělského města Alcabniz na severovýchodě Pyrenejského poloostrova a na začátku června by měli jeho účastníci zavítat také na brněnský Masarykův okruh. Závod v České republice ale zatím nebyl potvrzen.

Reklama

Související témata: