Článek
Ferrari chce po loňském zklamání, kdy se v Poháru konstrukérů nakonec nevešlo ani do elitní trojky, potvrdit pověst nejúspěšnější stáje ve fomuli 1 a nový vůz je výsledkem mnohaměsíčního úsilí inženýrů z Maranella. Monopost je štíhlejší a agresivnější, přestože se designéři museli kvůli novému zákazu doplňování pohonných hmot během závodů vypořádat s umístěním velké nádrže.
Nový monopost Ferrari pro sezónu 2010foto: www.f1sports.cz
Při podrobnějším zkoumání jsou vidět podobné prvky, které nesly vozy konkurence v minulé sezóně. Například zakončení širokého předního křídla evokuje loňský Brawn, vhloubení na horní části nosu zase připomíná monopost Red Bull. Nechybí také dvojitý difuzor, s kterým loni překvapily konkurenci týmy Brawn, Williams a Toyota.
Nový monopost Ferrari pro sezónu 2010foto: www.f1sports.cz
„Poslední šampionát nebyl z různých důvodů vůbec pozitivní. Proto jsme dělali vše pro to, abychom přišli s konkurenceschopným vozem. Ferrari patří na vrchol,“ prohlásil optimisticky naladěný šéf stáje Stefano Domenicali.
Nový monopost Ferrari pro sezónu 2010foto: www.f1sports.cz
Slavnostního okamžiku sejmutí plachty z nového vozu se ujali piloti Fernando Alonso, který po minulé sezóně vystřídal Kimiho Räikkönena, a Felipe Massa, který se letos objeví ve formuli 1 po dlouhé pauze způsobené vážným zraněním hlavy při kvalifikaci na GP Maďarska.
Nový monopost Ferrari pro sezónu 2010foto: www.f1sports.cz
„Říkáme, že máme dva nové jezdce. Fernando má na kontě dva tituly mistra světa a věříme, že v našich barvách přidá i třetí. Felipe se vrací po dramatickém loňském roce a interně říkáme, že přichází jeho nová verze. Letos bude mít šanci navázat na své úspěšné působení nechtěně přerušené v Maďarsku. Hodně štěstí oběma,“ dodal Domenicali.
Nový vůz Ferrari se v pondělí zapojí do prvního letošního testování ve španělské Valencii. Mistrovství světa F1 startuje 14. března v Bahrajnu.