Článek
Jezdci mají strach, že by na krátké a úzké trati v Monaku mohla nastat řada nebezpečných situací a případné nehody by podle nich výrazně zamíchaly kvalifikací. A tak doufají, že FIA jejich přání vyhoví a první část kvalifikace rozdělí na dvě. „Musíme to projednat s Charlie Whitingem (ředitel závodů FIA - pozn. red.),“ uvedl na webových stránkách planetf1.com Bruno Senna, jenž má jeden z nejpomalejších monopostů.
„Kdyby oddělili šest nebo osm aut z nejrychlejší skupiny, nebo osm z nejpomalejší, mohlo by to oběma skupinám vyhovovat. My nechceme neustále uhýbat někomu rychlejšímu a oni také nejsou nadšení z toho, když v každém kole narážejí na někoho pomalého,“ vysvětloval dál brazilský závodník.
Nápad s rozdělením první části kvalifikace se líbí i dalším pilotům. „Je to těžké, jak pro mě - pomalého - tak i pro ty rychlé,“ souhlasí se Sennou Jarno Trulli. „FIA by o nápadu rozdělení měla uvažovat. Se čtyřiadvaceti vozy na trati by to bylo nesmírně těžké,“ dodal Ital jezdící za tým Lotus.
„Provoz je tu problémem normálně. V Monaku to bylo v minulosti vždy velmi obtížné. Letos máme tři týmy, které jsou znatelně pomalejší než ostatní, takže to bude ještě složitější. Proto budeme potřebovat nějaké řešení. Nebude to ale jednoduché vymyslet tak, aby všichni byli spokojeni,“ uzavřel Robert Kubica ze stáje Renault.
Kvalifikace na GP Monaka je na programu příští sobotu 15. května.