Hlavní obsah

Vedení formule 1 chce ujasnit pravidla jízdy za safety carem

LONDÝN

Vedení seriálu formule 1 chce upřesnit pravidla, která pojednávají o momentech, kdy je při závodě na trati safety car. Reagovalo tak na nepřehlednou situaci, po níž byl v nedělní Velké ceně Monaka penalizován sedminásobný mistr světa Michael Schumacher.

Foto: Gero Breloer, ČTK/AP

Safety car během Velké ceny Monaka

Článek

Ten v posledním kole předjel do té doby šestého Fernanda Alonsa v momentě, kdy v průběhu posledního kola těsně před cílem opustil trať zpomalovací vůz. Schumacher měl za to, že trať je v tu chvíli volná, ostatní piloti se naopak řídili tím, že se předjíždět nesmí.

Mezinárodní automobilové federace FIA připustila, že je výklad pravidel v případě vyhlášení zpomalovací fáze v posledním kole nejednoznačný, a chce zjednat nápravu. "Musíme vyjasnit princip, jaký musí auta dodržovat v posledním kole závodu, kdy je na trati safety car. Zároveň je třeba zajistit průkaznější signalizaci týmům a jezdcům," stojí v prohlášení FIA. Dodatek k pravidlům se bude projednávat 23. června na zasedání v Ženevě.

Stáj Mercedes uvažovala nejprve o tom, že se proti dvacetisekundové penalizaci pro Schumachera odvolá, nakonec to však v zájmu sportu neučinila. Německý pilot tak zůstal ve slavném závodu bez bodů na 12. příčce. Zástupci Mercedesu argumentovali tím, že traťoví komisaři mávali zelenými vlajkami na znamení volné trati.

Reklama