Hlavní obsah

Byla to největší hloupost, jakou jsem od Ferrari viděl, divil se Niki Lauda

PRAHA

To byla největší hloupost, jakou jsem od Ferrari kdy viděl, tak zkritizoval legendární jezdec Niki Lauda akci, která se výrazně zapsala do nedělního průběhu závodu F1. Dvojitý triumf při jedenáctém závodu mistrovství světa formule 1 v Hockenheimu totiž poskvrnil týmový zásah vedení stáje Ferrari - po příkazu z vysílačky uvolnil v 49. kole od startu vedoucí Felipe Massa první pozici Fernandu Alonsovi, který měl v průběžném pořadí více a bodů a tím pádem větší šanci zapojit se do boje o titul.

Foto: Martin Meissner, ČTK/AP

Felipe Massa (vlevo) a Fernando Alonso se po cestě ze stupňů vítězů možná domlouvali, co budou říkat na tiskové konferenci.

Článek

Největší skandál dosavadního průběhu letošního šampionátu „ocenili“ komisaři FIA pokutou sto tisíc dolarů. Týmová režie je zakázána, další sankce pro slavnou italskou stáj mohou přijít po zasedání Světové rady FIA. Zástupci Ferrari se však tváří, že pravidla neporušili a že se vlastně nic tak strašného nestalo.

Zpráva popisovala situaci za Massovými zády

Šéf týmu Stefano Domenicali je skálopevně přesvědčen, že v Hockenheimu nepochybili, vše vyplynulo z průběhu závodu a šlo z rozhodnutí pilotů. „Fernando je rychlejší. Můžeš potvrdit, že rozumíš zprávě?“ pronesl do týmového rádia Massův závodní inženýr Rob Smedley a Brazilec se krátce po té při výjezdu z vlásenky nechal předjet. „Je mi to líto, chlapče. Teď stačí, aby ses ho udržel,“ zaznělo po chvíli jako výsměch duchu závodění.

„Zpráva popisovala Felipemu situaci za jeho zády. Byla to informace, po níž necháváme rozhodnutí na jezdcích, aby s ní naložili ve prospěch týmu,“ vysvětloval Domenicali pro www.planetf1.com. „Bude mít příležitost dokázat svou rychlost v dalších závodech. Nemám určenou jedničku nebo dvojku, to bych to klidně řekl.“

Niki Laudafoto: www.schlegelmilch.com

Zásah do sportovního zápolení zkritizoval legendární pilot Niki Lauda. „Proč to dělají? Vždyť do konce mistrovství světa zbývá ještě osm závodů a ve hře je spousta bodů,“ láteřil Rakušan a pozastavil se nad Massovým údělem, který se zkraje sezóny vrátil do Grand Prix po nebezpečném zranění oka. „Nechápu, proč by Massa neměl dostat šanci na vítězství. Ta nehoda ho před rokem klidně mohla stát život,“ kroutil hlavou trojnásobný mistr světa.

Před osmi lety došlo při rakouské Grand Prix a ve stejné stáji k podobně zinscenovanému předjetí. Tehdy musel Rubens Barrichello nechat vyhrát Michaela Schumachera. Bylo to však ještě okatější. Němec se totiž dostal do vedení až v cílové rovince, prakticky až po šachovnicovým praporkem. Vyhlášení vítězů bylo doprovázené pískotem jindy loajálních tifosi, Schumacher udělal omluvné gesto, když se postavil na druhé místo a vítěznou trofej daroval frustrovanému Brazilci. Ferrari bylo tenkrát pokutováno částkou 500 tisíc dolarů.

Existují hezčí „příklady“ týmové režie

Účastník tehdejšího incidentu Schumacher v souvislosti s nedělní situací připustil, že existují „hezčí“ způsoby, jak zrealizovat týmovou režii. „Ve formuli 1 existuje jen jeden cíl, a tím je zisk titulu. Jezdcům v podstatě nezbývá nic jiného než týmové příkazy akceptovat,“ přiznal sedminásobný šampión, který se letos do F1 vrátil po tříleté přestávce.

Massa se nějakému srovnávání bránil, i když v obou případech byl tím druhým Brazilec. „V Ferrari nepěstujeme stájovou režii, cílem je pokaždé jenom vítězství. Pokud se ale vyskytnou nějaké pochybnosti, je třeba vždycky myslet na zájem týmu. To je nejdůležitější a profesionální,“ uvedl ne právě přesvědčivě Massa.

Reklama

Související témata:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Nejnovější články

NačítámNačíst další články