Hlavní obsah

Královou prioritou zůstává GP2, na formuli 1 je ještě čas

Pavel NovotnýSport.cz

V paddocku způsobil hotový poprask. Automobilový závodník Josef Král se v samotném závěru sezóny vrátil v Abú Zabí do kokpitu formule GP2 po těžkém zranění páteře a k údivu všech ukázal, že na rychlosti vůbec neztratil. Naopak. Následně na okruhu v Perském zálivu úspěšně testoval formuli 1 a posléze se usadil mezi špičkou při testech GP2.

Foto: Sport.cz

Josef Král při testech formule 1 v Abú Zabí.

Článek

Král v Abú Zabí prožil příjemnou tečku po nejsložitější sezóně v kariéře. Při hororovém karambolu při závodu ve Valencii si totiž zlomil dva obratle v hrudní páteři a s kokpitem se musel na několik měsíců rozloučit. Vrátil se až na poslední závod sezóny a následné testy. „Před návratem v Abú Zabí jsem po dlouhé pauze neměl velká očekávání. A paradoxně jsem odjel nejlepší závod sezóny. Páté a osmé místo, to bylo zcela nad plán,“ komentoval dvacetiletý jezdec listopadový návrat při čtvrtečním setkání s novináři.

Na základě výsledků vzápětí přišla nabídka na test s týmem formule 1 Hispania Racing. „To byl splněný sen. Odjezdili jsme 330 kilometrů, prakticky délku závodu. V kokpitu jsem se cítil výborně, uřídit formuli 1 je vlastně lehčí než vůz GP2. Enormně těžké je ovšem zvládnout obrovská přetížení,“ popisoval Král, jemuž se i při premiéře ve formuli dařilo: svým časem totiž překonal kvalifikační jízdy Bruna Senny a Christiana Kliena z posledního podniku F1.

Josef Král s vozem Hispania racign při testech formule 1 v Abú Zabí.foto: BRT

Vzápětí český jezdec v Abú Zabí absolvoval čtyřdenní test GP2, v jehož rámci vystřídal vozy týmu Addax, Arden a iSport. „Testy se náramně povedly, i když bylo velice obtížné adaptovat se na různá auta. Prakticky každý den jsem si zvykal na nový vůz, o to víc jsem spokojený s výsledky,“ poznamenal Král, jenž z osmi testovacích cyklů dojel šestkrát v první pětce - třikrát byl druhý a jednou třetí.

Mnoho variant, jasná priorita 

Výsledky talentovaného závodníka způsobily v paddocku pozdvižení. „Josef překvapil všechny. Způsobil při testech poprask,“ potvrzuje jezdcův manažer Petr Najman, jehož nyní čeká rozhodování, s kterým týmem spojit další Královu budoucnost. „Volají manažeři z GP2 i formule 1. Variant je hodně. Hlavní plán ale je, aby jel Josef i příští rok GP2. Potřebuje jezdecky dozrát v silných autech, na formuli 1 ještě není čas,“ má jasno Najman.

Josef Král s vozem GP2 stáje Addax při testech v Abú Zabí.foto: BRT

Král proto pravděpodobně zakotví v některé ze stájí, jejichž vozy otestoval v Abú Zabí. ideálně by měl mít jasno do Vánoc, nejpozději v lednu. Už v zimě totiž vstoupí do sezóny v rámci seriálu GP2 Asia. „To je nutnost. GP2 přechází na novou specifikaci šasi a stejně jako formule 1 bude nově obouvat pneumatiky Pirelli. Změn bude hodně a stáje budou chtít během asijské série vychytat nastavení pro hlavní sezónu,“ vysvětloval Král.

Že by se chystal na klíčovou sezóny kariéry atypicky vytáhlý jezdec (181 cm) nevnímá. „Už jsem takové roky zažil a nechci na sebe klást žádný tlak. V testech jsem sice zazářil a strhl na sebe pozornost. Očekávání před novou sezónou ale nemohou být velká, protože změn bude mnoho. Bude to jedna z nejdůležitějších sezón, ale těžko říct, zda ta úplně nejdůležitější,“ uzavřel Král.

Reklama

Související témata: