Hlavní obsah

Kvůli novým malým motorům přijdeme o diváky, varuje šéf formule 1

LONDÝN

Promotér formule 1 Bernie Ecclestone se obává, že menší čtyřválcové přeplňované motory, které přijdou do seriálu mistrovství světa v roce 2013, odradí spoustu fanoušků. Nejen kvůli zvuku, který je u současných osmiválců o objemu 2,4 litru výrazně atraktivnější.

Foto: Vivek Prakash, Reuters

Šéf formule 1 Bernie Ecclestone

Článek

Už za dva roky mají podle rozhodnutí Mezinárodní automobilové federace pohánět vozy F1 čtyřválcové přeplňované motory o objemu 1,6 litru. Ecclestone je zásadně proti této změně. "Jsem proti, proti, proti, proti přechodu na tyto malé turbo motory," zdůraznil několikrát pro AAP.

"Nepotřebujeme jem, a pokud jsou tak důležité, tak by měly být v nějakých závodech silničních sedanů. Zbytek je jen PR, nemá to nic společného s formulí 1. Ta změna bude pro tento sport příšerně nákladná. Jsem si jistý, že pořadatelé ztratí návštěvníky a my ztratíme televizní diváky,"  doplnil.

Dvě důležité věci - Ferrari a hluk

Kromě toho, že samotné parametry nových motorů se zdají být neodpovídající královně motorsportu, Ecclestonovi také vadí, že utrpí zvuková kulisa. "Poznal jsem po celém světě mnoho různých lidí - sponzory, promotéry, novináře. A myslím, že pro formuli 1 jsou skutečně důležité dvě věci. První je Ferrari a druhá je hluk," konstatoval Ecclestone.

"Lidé milují ten rámus a vzrušuje je. Když někdo navštíví svůj první závod formule 1, tak se ho pak zeptejte (co se mu líbilo). Řekne, že ten hluk. Vzal jsem několik ruských gentlemanů do Singapuru a pak jsem se s nimi znovu setkal v Rusku. Byl to jejich první závod a ptal jsem se jich, co na ně zapůsobilo. Ani mě nenapadlo, že to bude hluk, ale řekli, že byl tím nejdůležitějším. Je to neuvěřitelné, opravdu vás dostane."

Nové motory protlačila do pravidel FIA v čele s Jeanem Todtem. Ecclestone říká, že se tak stalo, protože negativní dopady neponese federace. "Abych byl upřímný, tak on není promotér a ten, kdo formuli 1 prodává. Jean a já jsme kvůli tomuto motoru tak trochu ve sporu. Nechápu důvody. Měli jsme KERS a ten měl vyřešit problém, že formule 1 není zelená. A teď máme něco dalšího," uzavřel.

Reklama

Související témata: