Hlavní obsah

Button zajel v tréninku před GP Austrálie nejrychlejší čas

Britský pilot stáje McLaren Jenson Button zajel v tréninku na Velkou cenu Austrálie formule 1 nejrychlejší čas. Bývalý mistr světa dosáhl času 1:25:854 ve druhém měřeném tréninku, v němž dosáhl druhého nejrychlejšího času Buttonův stájový kolega Lewis Hamilton. Úvodní trénink opanovaly vozy stáje Red Bull.

Foto: Mick Tsikas, Reuters

Britský pilot Jenson Button ze stáje McLaren během tréninku na GP Austrálie.

Článek

Red Bull měl v prvním tréninku dominantní náskok a druhým nejrychlejším týmem bylo Ferrari díky Fernandu Alonsovi.

O největší překvapení se postaral Rubens Barrichello, jemuž patří pátý čas hned za Nicem Rosbergem. McLaren nasadil v Austrálii výrazně modifikovaný monopost, jehož řešení výfuků je podobné těm, které mají vozy týmů Red Bull a Ferrari. Jenson Button a Lewis Hamilton se nejen díky němu seřadili na šestém a sedmém místě. Za očekáváními zatím nejvíc zaostal Renault, který stačil jen na konec první desítky.

Australský pilot ze stáje Red Bull Mark Webberfoto: Reuters/Mark Horsbourgh

Zajímavé dění přinesl také konec výsledkové listiny. Lotus byl z nových týmů jednoznačně nejrychlejší zásluhou Heikkiho Kovalainena, ale špatně dopadla premiéra Karuna Čandhoka v roli záložního jezdce. Ind boural hned po výjezdu z boxů a neodjel ani jedno měřené kolo.

Vozy týmu Virgin Racing ztrácely více než 2 sekundy na čas, který by potřebovaly zajet, aby se kvalifikovaly do závodu, kdyby takto vypadala výsledková listina první části kvalifikace. Tým má tedy co dohánět. Ještě hůř dopadla stáj Hispania Racing, ta totiž vůbec nevyjela na trať. Španělé mají tedy mnohem vážnější potíže, než přiznávají.

Ve druhém tréninky byly vozy vyrovnanější

Startovní pole bylo v druhé páteční devadesátiminutovce vyrovnanější než v prvním tréninku, první čtyři jezdce dělilo jen 160 tisícin sekundy. Týmy se více soustředily na závodní přípravy a na poslední půlhodinu byl dokonce vyhlášen závodní režim pro nastavitelná křídla.

Jezdci si tak mohli vyzkoušet, jak by měla letošní technická novinka fungovat v nedělním závodě, z pohledu diváka bylo ale těžké cokoliv usuzovat, protože žádná smršť předjížděcích manévru na cílové rovince nenastala. Pro posledních 10 minut byl trénink navíc ohlášen jako mokrý, což znamená úplný zákaz používání zadních nastavitelných křídel.

Britský pilot Jenson Buttonfoto: Reuters/Daniel Munoz

Prvních sedm míst obsadily čtyři top týmy a nejlepší byl za nimi nováček Sergio Pérez, kterého čeká první závod formule 1 kariéry. Za něj umístil svůj vůz Rubens Barrichello a desítku nejlepších uzavřel Mercedes díky Nicu Rosbergovi.

Nemalou pozornost znovu poutaly nové týmy. Lotus byl podle očekávání znovu nejrychlejší a Virgin se opět nevešel do hypotetického kvalifikačního limitu 107 procent, i když tentokrát už na něj ztrácel jen něco přes dvě desetiny sekundy.

Slavnostní premiéru, která ale spíše připomínala tragédii, si odbyl monopost HRT F111. Teprve necelé tři minuty před koncem tréninku dokončili mechanici svoji práci a mohli nový vůz letos poprvé poslat na trať. Tonio Liuzzi ale pochopitelně nestihl odjet ani jedno měřené kolo.

Tréninky na GP Austrálie, zahajovací závod MS vozů formule 1:
1. trénink: 1. Webber (Austr./Red Bull) 1:26,831, 2. Vettel (Něm./Red Bull) 1:27,158, 3. Alonso (Šp./Ferrari) 1:27,749, 4. Rosberg (Něm./Mercedes) 1:28,152, 5. Barrichello (Braz./Williams) 1:28,430, 6. Button (Brit./McLaren) 1:28, 440.
2. trénink: 1. Button 1:25,854, 2. Hamilton (Brit./McLaren) 1:25,986, 3. Alonso 1:26,001, 4. Vettel 1:26,014, 5. Webber 1:26,283, 6. M. Schumacher (Něm./Mercedes) 1:26,590.

Reklama

Související témata: