Hlavní obsah

Nová sezóna formule 1 začíná. Red Bull a Ferrari největšími favority

Karel FeltPrávo

Mistrovství světa automobilů formule 1 startuje o čtrnáct dní později proti původnímu plánu. Zahajovací GP Bahrajnu byla kvůli politické situaci v zemi přesunuta na termín v době uzávěrky přílohy ještě neurčený. Šampionát jako takový by to však nemělo poznamenat. Jeho aktéři jsou připraveni v neděli 27. března v Melbourne otevřít oponu 62. ročníku nejprestižnějšího automobilového seriálu.

Foto: Andre Penner, ČTK/AP

Hlavním favoritem na vítězství v celém seriálu je stáj Red Bull.

Článek

Čtyři nejlepší týmy minulé sezóny do šampionátu vstupují bez jezdeckých změn. Jen si proházely proti předchozí sezóně startovní čísla. Jedničku bude mít nejmladší mistr světa v historii Němec Sebastian Vettel ze stáje Red Bull. Tým, který patří rakouskému miliardáři Dietrichu Mateschitzovi, přichází opět s monopostem, jehož otcem je nejlepší konstruktér závodních vozů ve formuli 1 Adrian Newey.

Piloti stáje Red Bull Sebastian Vettel (vlevo) a Mark Webber pózují u monopostu RB7 pro sezónu 2011.foto: ČTK/AP/Alberto Saiz

Dvojku bude mít Australan Mark Webber. V průběhu minulé sezóny došlo mezi ním a stájovým kolegou k několika kolapsům, které naštěstí pro Red Bull neměly v boji o titul fatální následky. „Letos se nic takového nestane. Hodně se poučili, je to špičkový profesionální tým, budou o to silnější,“ míní největší český expert na F1 Pavel Turek.

Alonso zaútočí

Největším soupeřem Red Bullu by mělo být Ferrari s novým vozem F150 Italia. Původně se jmenoval F 150, ale Ford, který má toto spojení chráněné, podal žalobu. Nakonec došlo k dohodě a v Maranellu museli svůj vůz přejmenovat na Ferrari F 150 Italia. To však nemá nejmenší vliv na skutečnost, že nový „rudý kůň“ si vede v testech velmi dobře. Fernando Alonso by s ním měl zaútočit na svůj třetí titul mistra světa.

Fernando Alonso foto: ČTK/AP/Ben Curtis

„Loňská chyba z posledního závodu, který jsme strategicky nezvládli, se už nebude opakovat. Letos jsme hodně silní,“ slíbil fanouškům Fernando Alonso. Záda mu bude krýt Massa, i když se v zimě hovořilo o možné změně druhého jezdce. „Ještě jsem neřekl poslední slovo. Minulá sezóna po vážném zranění se mi nepovedla. Závodit jsem ale nezapomněl,“ vzkázal Felipe Massa soupeřům.

„Jsme pomalejší především kvůli nízkému přítlaku. To je problém, který je třeba vyřešit. Jinak je nový vůz lepší než loňský,“ konstatoval Lewis Hamilton z McLarenu. „Musíme si poradit i s tím, že pneumatiky Pirelli jsou jiné, než byly Bridgestone. Všechny ostatní parametry jsou povzbudivé,“ přidal se Jenson Button.

Mercedes je pomalý

Ještě hůř je na tom prý Mercedes. „Na rovinkách jsme nejrychlejší, ale v technických pasážích ztrácíme. Určitě to ale není nic, co by mne mělo děsit,“ citují německá média Michaela Schumachera. Z něj mají soupeři stále velký respekt. Alonso se nechal dokonce slyšet, že by sedminásobný mistr světa mohl triumfovat i poosmé. Stejného názoru je i týmový kolega Nico Rosberg.

Michael Schumacher s vozem stáje Mercedesfoto: ČTK/AP/Fernando Hernandez

Za černého koně šampionátu je považován tým Toro Rosso. Sesterská stáj Red Bullu dostala možnost využít některé technické a designerské poznatky, což se projevilo už na výborných výsledcích v testech. Sébastien Buemi a Jaime Alguersuari jezdecky vyspěli, což by měli na okruzích prodat.

Renault angažoval místo zraněného Poláka Roberta Kubici zkušeného Němce Nicka Heidfelda. Za volantem Williamsu nebude chybět rekordman v počtu odjetých velkých cen Rubens Barrichello, který má na kontě už 307 startů. „Chci dokázat, že nepatřím do starého železa. Nejezdím proto, abych vytvářel rekordní kategorii, kterou by Michael Schumacher už nepřekonal,“ tvrdí Brazilec.

Reklama