Hlavní obsah

Musíme odhalit tajemství předního křídla Red Bullu, ví Hamilton

McLaren se přiblížil výkonností zádě vozu k Red Bullu, ale potřebuje ještě vyřešit předek. Na pořad dne se vrací ohebné přední křídlo. "Naše je mnohem výš. To znamená asi půl sekundy na kolo," nechal se slyšet britský závodník stáje McLaren.

Foto: Scott Wensley, Reuters

Britský pilot stáje McLaren Lewis Hamilton

Článek

V loňské sezóně se přední křídla stala jedním z hlavních technických témat, protože záběry z jízd jasně dokazovaly, že se křídla přibližují k zemi. V této disciplíně exceloval Red Bull a ostatní stáje se ho snažily dohnat. FIA několikrát zpřísnila testy ohebnosti jednotlivých komponent vozu, přesto tomuto fenoménu nedokázala zabránit.

Lewis Hamilton se domnívá, že přední křídlo je komponent, na který se teď musí McLaren soustředit. "Nevím, jestli jste viděli jejich (Red Bullu) přední křídlo, jak ho táhnou po zemi. To přináší obrovský přítlak," konstatoval. "Naše je mnohem výš. To samotné znamená 20 bodů přítlaku, asi půl sekundy v čase na kolo. Takže jakmile se tahle díra uzavře, nebo přijdeme na to, jak to udělat stejně, tu ztrátu na ně doženeme."

Mark Webber v monopostu stáje Red Bull během Velké ceny Austráliefoto: Reuters/Scott Wensley

Malajsijský Sepang vyžaduje relativně vysoký přítlak, takže Hamilton očekává, že Red Bull bude znovu vpředu. Vzhledem k dlouhým rovinkám se ale podle něj soupeři z Milton Keynes už neobejdou bez systému na rekuperaci kinetické energie.

Hamiltonův kolega Button se sice domnívá, že Red Bull nedisponuje stejně dobrým KERS jako McLaren, na druhé straně ale přiznává, že se tím Vettel a Webber zatím zřejmě nemusí trápit.

"Většina týmů získává díky KERS 3,5 až 5 desetin sekundy, oni (Red Bull) podle mě 1,5 desetiny," vysvětlil. "Ale myslím, že na Red Bull stále hodně ztrácíme. Podle mě Seb ještě neukázal naplno svoji rychlost."

Podrobné zpravodajství z F1 najdete na http://f1sports.cz/.

Reklama

Související témata: