Hlavní obsah

Týmy po Číně zkoumají, jak široké možnosti mají v oblasti strategií

PRAHA

Pneumatiky Pirelli vnesly do formule 1 mnoho nových prvků a teprve až Šanghaj naznačila, jakých variací v závodních strategiích se můžeme v budoucnu dočkat.

Foto: Carlos Barria, Reuters

Pilot McLarenu Lewis Hamilton se raduje z vítězství ve Velké ceně Číny.

Článek

Grand Prix Číny sice nenabídla extrémy z pohledu počtu zastávek v boxech, protože si celé startovní pole vystačilo se dvěma nebo třemi návštěvami u mechaniků, ale velkou roli sehrálo využití pneumatik. V tomto ohledu nedobrovolně představoval extrém Mark Webber, jenž nepostoupil z první části kvalifikace, takže měl pro závod k dispozici tři sady úplně nových měkkých pneumatik.

Australan si odbyl začátek závodu na tvrdé směsi a následně nasadil do útoku měkké pneumatiky, které mu pomohly probojovat se až na třetí místo. Felipe Massa použil Webbera jako příklad, který přiměje týmy analyzovat závodní strategie s většími ohledy na postup v kvalifikacích. Ale závod v Číně přinesl víc zajímavých přístupů.

"Určitě je třeba se podívat na to, co udělal například Rosberg," uvedl šéf Renaultu Eric Boullier pro Autosport. "Protože před zastávkou v boxech ztrácel šest sekund na Jensona a když měli všichni zastávky za sebou, měl na prvním místě náskok pěti sekund."

"Také se podívejte na Hamiltonovu strategii. Ušetřit jednu sadu pneumatik (měkké směsi v kvalifikaci), to bylo odvážné. Po zastávce v boxech můžete vůči svým soupeřům získat výhodu pěti až osmi sekund (díky nepoužitým pneumatikám), a to na trati znamená hodně míst."

Podle Boulliera Renault selhal právě ve volbě správné strategie. Petrov a Heidfeld startovali z desátého, respektive šestnáctého místa. Tým měl být v takovém případě agresivnější. "Když jezdíte na čele čistá kola, tak si budujete náskok, protože vás neovlivňuje provoz na trati. Naši lidé jsou při volbě strategie velmi dobří, ale myslím, že vzhledem k degradaci pneumatik Pirelli musíme přistupovat k závodním víkendům jinak."

Renaultu se víkend v Šanghaji zkomplikoval už v kvalifikaci, když Petrovovi vypověděl službu vůz. Na to následně doplatil také Heidfeld. Podle Boulliera tým špatně vysvětlil jezdcům, co mají dělat v případě takových poruch. Renault celkově neodvedl dobrou práci mimo trať, což chce samozřejmě zlepšit. Kromě toho spoléhá na další vylepšení vozu už v Turecku.

"Budeme mít to slavné zadní křídlo. Za tři týdny bychom měli mít slušné vylepšení auta. Ale to platí pro všechny. Určitě bychom si chtěli udržet naší pozici a bojovat o páté nebo šesté místo. To by bylo dobré," dodal Boullier.

Reklama

Související témata:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Nejnovější články

NačítámNačíst další články