Hlavní obsah

Ferrari už tuší, v čem tkví jeho problémy

Vozy Ferrari 150° Italia se v závodech mistrovství světa formule 1 chovají jinak než v předsezonních testech a při simulacích v aerodynamickém tunelu. Ačkoliv jejich problémy dosud nejsou vyřešeny, u Ferrari již tuší, co je zřejmě způsobuje.

Foto: Ferrari, ČTK/AP

Fernando Alonso (vlevo) a Felipe Massa odhalují monopost Ferrari F150 pro sezónu 2011.

Článek

Pozorný divák si mohl povšimnout, že v pátečních trénincích v Číně Ferrari zkoušelo pomocí speciálního předního křídla a reflexního barviva zjistit, v čem vlastně spočívají potíže, které sráží jeho výkonnost pod představovanou úroveň.

Ukazuje se, že viníkem mohou být pneumatiky Pirelli, respektive jejich miniatury využívané ve větrném tunelu. Zmenšené pneumatiky poskytují jen zkreslená data v menším měřítku. To způsobuje, že v reálu dochází k negativní interakci mezi točícími se koly a tokem vzduchu kolem předního křídla a jeho bočnic.

Ferrari F150foto: Reuters/Ferrari

"Některé komponenty neposkytují žádaný výkon. Hledáme tudíž souvislosti mezi daty sebranými na trati a v aerodynamickém tunelu. Vůz formule 1 je velmi komplexní aerodynamický stroj. Při jízdě se mohou generovat větrné víry, které se navzájem negativně ovlivňují," řekl Aldo Costa, technický ředitel Ferrari.

"Musíme se dotáhnout na naše soupeře, nemůžeme si dovolit ztrácet čas. Ostatní také nebudou sedět se založenýma rukama. Musíme se zlepšit ve všech oblastech. Cítím, že všichni velmi touží dostat se zpátky nahoru," prohlásil Fernando Alonso, který je v průběžném pořadí letošní sezony na pátém místě.

Reklama

Související témata: