Článek
Další úpravy pravidel před letošním ročníkem mistrovství světa vozů formule 1 konečně zafungovaly. A na okruzích se začalo něco dít. Systémy KERS (rekuperace kinetické energie) a DRS (nastavitelné zadní křídlo) a především nové pneumatiky Pirelli, které s diktátem omezené životnosti přinesly oproti minulým létům až neskutečné množství zastávek, vrátily na tratě zábavu.
A pozor! Opravdový bonbónek zřejmě přijde tento víkend. „Letošní závod v Monaku má potenciál být největší peckou vůbec. Pokud KERS a DRS umožní předjíždění, bude to pro fanoušky obrovský zážitek,“ predikuje Nico Rosberg ze stáje Mercedes GP. „Každý ví, že je to nejprestižnější závod roku. A před letošním ročníkem ještě přibylo otazníků ohledně gum a strategie. Může to být vůbec nejkomplikovanější závod roku,“ je přesvědčen Mark Webber z Red Bullu, který bude obhajovat loňské vítězství.
Otázkou ovšem je, co udělá s kvalitou závodu zásah Mezinárodní automobilová federace FIA. Ta podle informací magazínu Autosport vyslyšela obavy z řad pilotů ohledně bezpečnosti při použití systému nastavitelného zadního křídla a omezila prostor pro jeho použití jen pro cílovou rovinku a vyňala z něj legendární tunel, kde jezdci vyjíždějí ve vysoké rychlosti pravotočivou zatáčku.