Hlavní obsah

Zvláštní, jaké problémy Webber v Red Bullu má, diví se tajný manažer Briatore

Kohouti znovu brousí ostruhy a zobáky. Oficiálně jsou rovnocennými partnery, pak ale vysvětlujte, proč suverénní lídr mistrovství světa vozů formule 1 Sebastian Vettel jezdí bez zádrhelů, zatímco Marka Webbera – aktuálně až toho třetího vzadu – pronásledují podivné problémy.

Foto: Max Rossi, Reuters

Mark Webber míjí luxusní obchody v ulicích Monte Carla při tréninku na Velkou cenu Monaka.

Článek

Úzká spolupráce dvou jezdců s ambicemi na titul, to nikdy nejde úplně dohromady. I mezi Vettelem a Webberem to už během loňského tažení Red Bullu za titulem pěkně jiskřilo, stačí připomenout vzájemnou kolizi ve Velké ceně Turecka či Velkou cenu Británie v Silverstonu, kde vedení stáje před závodem sebralo Webberovi vylepšené přední křídlo a dalo jej Vettelovi, který nos svého vozu poškodil.

Týmový management loni několikrát popřel, že by hrál na jedničku stáje. A rovnocenné postavení mají mít jezdci i letos. Proč má ale problémy se spolehlivostí vozu jen Webber, položil řečnickou otázku v italském tisku bývalý formulový boss Flavio Briatore. Někdejší šéf týmu Renault byl před dvěma lety exkomunikován z formule 1 za zinscenování nehody při GP Singapuru v roce 2008 a pustit musel i management Fernanda Alonsa a Marka Webbera.

Podle formulových expertů ale stále stojí v pozadí a „tahá za nitky“, což svým způsobem potvrzuje jeho zájem na podmínkách Webbera. „Doufám, že Red Bull je natolik vyspělá stáj, která může garantovat rovnost obou jezdců. Formule 1 je velká ruleta a stát se může cokoliv. Ale pokaždé, když se něco stane, stane se to Markovi. Tím nemíním zpochybňovat čest (šéfa Red Bullu) Christiana Hornera, ale to, co se děje, je podivné,“ prohlásil Briatore.

Naposled měl potíže Webber při trénincích v Monte Carlu. Do dopolední části čtvrtečního programu vůbec nevyjel kvůli vadné převodovce a při odpolední jízdě měl zase problémy se systémem KERS.

Reklama