Článek
„Kdo sleduje formuli 1 blíže ví, že v Silverstonu proběhne určitý reset dosavadní sezóny. Technologii foukaných difuzorů používaly všechny týmy a zákaz využití výfukových plynů v momentě, kdy vůz není pod plynem, se proto dotkne všech. Tato technologie zvyšovala přítlak a stabilitu v zatáčkách a bude zajímavé sledovat, jestli se úprava jejího využití projeví v pořadí. Neodpustím si ale poznámku, že načasování zásahu do pravidel je podivné,“ poznamenal Webber v rozhovoru pro britskou BBC.
Údajně by úpravou měl být zasažen nejvíc právě Red Bull, přestože to vedení stáje zpochybňuje. Poradce týmu Helmut Marko nicméně varuje, že redbully mohou být až o půl sekundy na kolo pomalejší. Fanoušci nicméně zásadní změnu na trati neuvidí. „Možná ale bude slyšet, že vozy budou mít při brzdění a nájezdu do zatáček jiný zvuk,“ upozornil Webber.
Silverstone zřejmě přitáhne rekordní návštěvu
Jiné však bude sedět přímo v kokpitu. „Jezdci to pocítí zcela jistě. Vůz možná nebude vyvolávat takový pocit stability a možná bude třeba podle toho upravit jízdní styl. Menší přítlak na zadní nápravu pak bude mít určitě vliv na míru opotřebení pneumatik,“ pravil australský pilot.
I přes změnu v pravidlech, kterou ne všichni jezdci přijali s pochopením, se ale celý paddock nemůže dočkat formulového svátku v mekce britského motorsportu. „Tuhle trať prostě miluji. Váže se k ní obrovská historie, proběhly tady dnes již památné bitvy mnoha šampiónů. Stačí připomenout soupeření Nelsona Piqueta s Nigelem Mansellem či Miky Häkkinena s Michaelem Schumacherem. Co si ale nejvíc pamatuji z dětství, ty nájezdy fanoušků, kteří si přímo na okruhu nechtěli nechat ujít Mansellův triumf,“ zavzpomínal Webber.
Podobně jako britská legenda ale táhnou i současné hvězdy F1. Organizátoři britské Grand Prix již avizovali zcela vyprodaný nedělní závod, poslední vstupenky jsou již jen na páteční tréninky a sobotní kvalifikaci. Během celého víkendu pořadatelé očekávají na 310 tisíc diváků, samotný závod by mělo v neděli v Silverstonu sledovat 120 tisíc příznivců elitního seriálu.
Okruh byl před rokem značně upraven a trať se prodloužila. Nově měří 5891 metrů a na jezdce čeká sedmnáct zatáček, deset pravých a sedm levých. Nejzásadnější změnou prošla pasáž mezi zatáčkami Abbey a Brooklands, kde je trať delší.
Změny ale pokračovaly i po loňském závodě a letos se tak týmy mohou těšit na nové zázemí. Do přestavby boxů bylo investováno 31 miliónů eur (752 miliónů korun) a kvůli tomu musel být posunutý i startovní rošt.