Hlavní obsah

Berte Kimiho všema deseti, radí Williamsu bossové McLarenu i Ferrari

Nic není jisté, nic není podepsané. Stáj Williams sice potvrdila, že vyjednává o možném návratu Kimiho Räikkönena do formule 1, oficiálně je ale mistr světa z roku 2007 stále pouhým divákem královské disciplíny. Do námluv se nyní nepřímo vložili i oba bývalí zaměstnavatelé finského jezdce. A šéfové Ferrari i McLarenu jsou zajedno: radí Franku Williamsovi, ať neváhá a bere Räikkönena všema deseti.

Foto: Reuters

Kimi Räikkönen

Článek

Jeden z akcionářů Williamsu Toto Wolff před Velkou cenou Abú Zabí potvrdil probíhající jednání o případném návratu finského jezdce do kokpitu formule 1, konkrétní výsledek ale na světle stále není a britská stáj odmítla celou záležitost dál komentovat. A tak se do věci vložili i blízcí konkurenti, v jejichž barvách chladnokrevný pilot s přiléhavou přezdívkou Iceman dosáhl největších úspěchů.

„Jděte do toho a podepište to,“ má jasno šéf McLarenu Martin Whitmarsh. „Všichni víme, jak je Kimi rychlý. Řada lidí ho dopředu odepisuje, já ale věřím, že je hladový po dalším úspěchu. Jsem přesvědčen, že neztratil nic ze svých schopností a že by byl pro formuli 1 velkým oživením. Nemůžu samozřejmě říkat Siru Frankovi, co má a co nemá dělat. Ale bylo by skvělé, kdyby se s Kimim domluvil,“ dodal.

Podobně vidí celou situaci i šéf Ferrari Stefano Domenicali z Ferrari, který byl před čtyřmi lety u Räikkönenova titulu coby sportovní ředitel Scuderie. „Nedovolil bych si Frankovi radit, má mnohonásobně delší zkušenosti z formule 1 než já. Kimiho ale znám velice dobře. Je talentovaný, je silný a pokud se rozhodne pro návrat, tak bude chtít dokázat všem okolo, že na to má. Že pořád patří mezi nejlepší závodníky,“ poznamenal Domenicali.

Räikkönen vstoupil do formule 1 v roce 2001 jako pilot Sauberu a o rok později se stal jezdcem McLarenu. V éře Michaela Schumachera se stal dvakrát vicemistrem světa a v roce 2007 sedminásobného mistra světa ve Scuderii vystřídal. Týž rok pak získal v dramatickém finiši svůj první a zatím poslední titul. O dva roky později ale Ferrari opouštěl s hořkým pocitem, aby uvolnil místo pro Fernanda Alonsa. Následně se nedohodl na smlouvě s McLarenem a od té doby se převážně věnoval rallye. Ovšem bez většího úspěchu.

Reklama

Související témata: