Hlavní obsah

OBRAZEM: McLaren jako sám voják v poli. Bude bodovat elegance, nebo "přeražené nosy"?

PRAHA

K zajímavé konfrontaci se schyluje ve formuli 1. Většina týmů aplikovala před startem nové sezóny v souladu s novými předpisy radikálně pozměněný design čelní části vozu s výrazným schodem před kokpitem pilota. I mezi aspiranty na titul se však našel revolucionář: stáj McLaren zachovala u nosu tradiční konvexní křivku, za což její vůz jednoznačně získal titul Miss elegance. Nebude ale odlišný design pro britský tým kamenem úrazu v souboji s konkurencí?

Foto: Marcelo del Pozo, Reuters

Jenson Button s vozem McLaren při testech v Jerezu.

Článek
Fotogalerie

Předsezónní testy katastrofický scénář pro tým z Wokingu nenaznačují a McLaren se jeví jako možná nejvážnější konkurent Red Bullu, který bude v nadcházející sezóně usilovat o prodloužení dvouleté nadvlády ve formuli 1.

„Nezkoumal jsem časy nějak detailně, ale Lewisova data vypadala hodně zajímavě,“ poznamenal Sebastian Vettel z Red Bullu, který ve středu zajel nejrychlejší čas na úvod druhého oficiálního testu v Barceloně. Hamilton byl nicméně se ztrátou tří desetin až třetí v pořadí, o 175 setin sekundy zaostal za Vettelem Nico Hulkenberg s vozem Force India.

Variantu „zlomený nos“ aplikovalo na novém monopostu devět týmů z dvanácti (Red Bull, Ferrari, Mercedes, Lotus, Toro Rosso, Force India, Williams, Sauber a Caterham). Plynulou křivku nosu najdeme kromě mclarenů také na vozech týmu Marussia.

V počtech zatím schází monopost stáje Hispania Racing, který stále čeká na svou premiéru. Auto totiž neprošlo crash testy a tým bude mít co dělat, aby jej stihl otestovat při závěrečném dostaveníčku v Barceloně, které se odehraje na začátku března. Sezóna startuje 18. března v Austrálii.

Reklama