Hlavní obsah

Hřebec, s nímž se nepočítá. Ferrari nečekaně tápe

Praha

Tři roky bídy jako by nestačily. Pouhých sedm vítězství v mistrovství světa formule 1 od sezóny 2009 jsou pro Ferrari hrůzostrašnou vizitkou. A když viděli fanoušci týmu s hřebcem ve znaku výsledky testů před letošní sezónou, málem hrozili vedení stáje v Maranellu defenestrací.

Foto: Albert Gea, Reuters

Fernando Alonso s vozem Ferrari při testech v Barceloně.

Článek

„Není důležité být první v úvodním závodě, ale v listopadu na konci šampionátu," chlácholil rozzlobené tifosi Fernando Alonso, který pro italskou stáj vybojoval jediné vítězství loňského roku.

V sezóně 2010 právě španělský borec sebral pět triumfů a do posledního závodu byl ve hře o titul. Nicméně neuspěl a frustrace z prohry o pouhé čtyři body jako by poznamenala celé Ferrari.

V Maranellu slavili titul mezi jezdci naposledy v roce 2007, o rok později bylo Ferrari šampiónem mezi konstruktéry. V sezóně 2009 pak Kimi Räikkönen, poslední mistr v rudém voze, získal jediné vítězství italské stáje.

Když vedení týmu v minulém roce vidělo mizérii, z níž nebylo úniku, rozhodlo sezónu 2011 obětovat a chystat nový vůz. „Budeme vítězit od začátku sezóny," prohlásil odvážně při představení nového auta Stefano Domenicali, šéf závodního týmu Ferrari.

Stačilo pár týdnů a nejraději by si za svá slova dal pohlavek, protože se mu vrací ze všech stran jako bumerang. Tým zaostával hned od prvních kilometrů zimních testů za konkurencí.

V jezdcích problém nebude

Přitom šéfové Ferrari se mohli přetrhnout, aby se vše k lepšímu obrátilo a éra triumfů z dob nepřekonatelného Schumachera se vrátila. Ještě než vůz vyjel poprvé na trať, poslal jezdce na Lanzarote, aby byli v optimální kondici. Alonso s Massou i s testovacími piloty jezdili na kole, hráli fotbal a stolní tenis. Jenže nic nezabralo. Problém evidentně nebude v jezdcích.

A Ferrari tak musí překousnout neskutečnou potupu. Italský tým je outsiderem v poli silných stájí už před startem sezóny. „O stupně vítězů v Melbourne bojovat nebudeme. Jsme frustrováni z výkonnosti našich vozů," citoval server F1sports.cz Pata Frye, technického ředitele Ferrari. „První závody budou trápení. Naše forma není zlá, zdaleka však není stoprocentní," přiznal Alonso.

Rodák z Ovieda se pokusil o přirovnání z prostředí fotbalu, který miluje. „Real Madrid nabízí spektakulární podívání, Barcelona pak v dvojnásobné míře. Sledovat jejich hru je čiré potěšení. Messi či Iniesta jsou stoprocentní. A my jsme na tom rozhodně hůře," usmál se hořce Alonso, jenž by rád po šesti letech znovu získal mistrovskou korunu.

„Ale na autě je tolik nových věcí, že je neskutečně těžké všechno vyladit k dokonalosti," přiznal španělský pilot, jenž přitom bývá označován za mistra v nastavení monopostu.

Reklama

Související témata:
  Vítěz: M. Verstappen (Red Bull) Velká cena Číny - kvalifikace Vítěz: M. Verstappen (Red Bull) konec
20240420T09 : 00:00+0200
Velká cena Číny - kvalifikace
Velká cena Číny - kvalifikace
Velká cena Číny - kvalifikace
  Vítěz: M. Verstappen (Red Bull) Velká cena Číny - sprint Vítěz: M. Verstappen (Red Bull) konec
20240420T05 : 00:00+0200
Velká cena Číny - sprint
Velká cena Číny - sprint
Velká cena Číny - sprint
  Velká cena Číny zítra 09 : 00
20240421T09 : 00:00+0200
Velká cena Číny
Velká cena Číny
Velká cena Číny