Článek
Deset závodů mají jezdci v F1 za sebou, dalších deset před sebou. To je ještě plných 250 bodů, které si rozdají vítězové jednotlivých podniků, a z této perspektivy je Alonsovo vedení skutečně titěrné. Což sám Španěl po nedělním triumfu ve Velké ceně Německa na Hockenheimringu potvrdil. „S bodovou bilancí z první poloviny jsme pochopitelně spokojeni, ale vůči druhé polovině šampionátu je to nic," prohlásil dvojnásobný světový šampión z let 2005 a 2006.
Pro Ferrari je vedení v šampionátu sladkou odměnou za horečnou práci na vylepšení letošního monopostu, který byl v úvodu sezóny tragický. Podle Alonsa ale není na plácání po ramenou čas. „Pořád je ale na čem pracovat. Musíme mít spolehlivý vůz. Jeden dva jezdci pravidelně nedojíždějí kvůli mechanickým závadám a těmto problémům se musíme vyhnout," poznamenal.
Vedení týmu přesto neopomenulo zahrnout Alonsa komplimenty. „Celý závod na Hockenheimringu, to bylo z Fernandovy strany 67 ostrých kvalifikačních kol, pěkně jedno za druhým. Momentálně jezdí v absolutně nejlepší formě, co ho pamatuji," jásal šéf stáje Stefano Domenicali, podle nějž je pojištěné vedení v šampionátu o to cennější, že italský tým zdaleka nedisponuje nejrychlejším vozem.
„Je pravda, že stále nemáme nejrychlejší auto. Kdybychom měli, bylo by všechno jednodušší. Pořád nás čeká obrovský kus práce, šampionát je neskutečně vyrovnaný a každý ztracený bod může být nakonec klíčový," dodal Domenicali.